De vraag
Mag ik mijn masseur om seks vragen?
Beste Jolet,
Vorig jaar verbrak ik voor de derde keer een relatie toen seksueel contact ter sprake kwam. Ik ben al ruim in de twintig en ben nog nooit met een man naar bed geweest. Ik kan me niet herinneren dat ik slechte ervaringen heb op seksueel gebied. Om vertrouwd te worden met nabijheid en aanraking ben ik naar een masseur gegaan. Bij hem voel ik me heel veilig en ontspannen – zó veilig dat ik ‘de eerste keer’ graag met hem zou beleven. Ik ben niet verliefd, wil ook geen relatie, maar voel wel een bepaalde chemie. Zal ik het proberen en hoe pak ik dat dan aan?

Het advies
Jolet Plomp
Psychologie
Antwoord van Jolet
Ik kan me goed voorstellen dat u op dit plan bent gekomen nu u zich voor het eerst lichamelijk veilig voelt bij een man. Toch zeg ik: doe het niet. U zou in uw onervarenheid lelijk verstrikt kunnen raken in de heftige emoties die seks kan oproepen. Het is heel goed dat u naar een masseur bent gegaan. U bent een hele stap verder nu u weet hoe lichamelijke veiligheid en seksuele chemie voelt. Die ervaring zal helpen bij uw volgende relatie. Zoek dus zo’n ‘veilige’ man. Vertrouw hem toe dat u maagd bent en dat u tijd nodig hebt om tot seks te komen. Bepaal zelf wanneer u een volgende stap zet. Zeg heel concreet wat u nodig hebt van uw geliefde. Dat kan een hele leuke spannende tijd worden waar u beiden nog lang met plezier aan terugdenkt!
vriendelijke groet,
Jolet Plomp