De vraag
Kunnen we vrienden blijven?
Ik (man, 24) ben smoorverliefd op een vrouw die ook verliefd op mij was. Alleen heeft ze al drie jaar een vriend waar ze vol voor wil gaan. Ze wil toch vrienden blijven, en mocht er wat tussen ons gebeuren dan vindt ze dat ook prima. Ze appt me nog regelmatig. Ik krijg haar niet uit mijn hoofd; ik zou het liefste met haar door willen.

Het advies
Jolet Plomp
Psychologie
Ik begrijp goed dat u deze vrouw niet kunt loslaten, want ze zegt ‘nee’ en ‘ja’ tegelijk. Ik weet niet wat haar gevoelens voor u zijn. Bent u een tussendoortje? Houdt ze u in reserve omdat ze aarzelt over haar vriend? Misschien weet ze het antwoord zelf niet, maar wat denkt u? Waarom heeft ze haar verliefdheid niet doorgezet in een relatie? En waarom blijft u verliefd op een vrouw die niet voor u kiest? De antwoorden op deze vragen zullen u verder de weg wijzen. Om tot uzelf te komen helpt het als u echt afstand neemt. Blokkeer dus haar apps en zoek geen contact.