De vraag
Ik wil minder commentaar leveren op mijn man
Beste Jeannette,
Hoe zorg ik ervoor dat ik minder commentaar lever? Ik focus op alles wat mijn man niet goed doet in mijn ogen.
Groeten van Flup

Het advies
Beste Flup,
Vaak is een dergelijke focus een signaal van iets anders dat speelt. Men verkiest vaak de kleine aanwijsbare dingen boven de wat moeilijkere grotere thema’s die er in de relatie of binnen zichzelf spelen.
Is er misschien iets wat je dwars zit tussen jullie of kamp je zelf met dingen waardoor je niet lekker in je vel zit?
Probeer een open gesprek aan te gaan en probeer eens als klein huiswerkopdrachtje een lijstje te maken met dingen die je leuk vindt aan je man en te kijken of je die weer kunt gaan zien? Het is vaak moeilijk om de ander te prijzen als je niet lekker en kwetsbaar in je vel zit omdat je dan niet veel (zelf) vertrouwen hebt. Het is op zich ook al heel fijn voor hem om te horen dat je ermee zit dat je dit doet!
Alle goeds,
Jeannette Bolck