De vraag
Ik wil mijn fantasieën graag delen
Beste Jolet
Hoe kan ik bespreekbaar maken dat ik soms gevoelens heb voor andere vrouwen? Als ik dat vertel, wordt mijn partner boos. Ik kan er niets aan doen, maar soms zie ik een mooie vrouw en dan fantaseer ik over haar… Ik wil dat graag delen, anders gaat het me te veel beheersen, maar ik wil mijn partner niet kwetsen.

Het advies
Jolet Plomp
Psychologie
Antwoord van Jolet
Ik vrees dat uw wens niet te vervullen is. Het is heel normaal dat u wel eens fantasieën heeft over andere vrouwen, maar het is niet vreemd dat uw partner daar niets van wil horen. Zij is hierover heel duidelijk, gelukkig. Zwijg dus over uw fantasieën om haar niet te kwetsen. Besef ook: absolute openheid leidt niet vanzelf tot een goede relatie. Het is niet nodig dat partners al hun fantasieën met elkaar delen. Gedachten aan andere vrouwen zullen u wellicht minder in -beslag nemen als u er minder zwaar aan tilt. Misschien kunt u hierover eens te rade gaan bij mannelijke vrienden.
Elke maand behandelt psycholoog Jolet Plomp persoonlijke lezersvragen. Deze vraag is gepubliceerd in Psychologie Magazine, april 2006