De vraag
Ik kan mijn ex niet loslaten, al heb ik een nieuwe relatie
Beste Joris,
Waarom vind ik het lastig om mijn ex met wie ik een kind heb, emotioneel los te laten, terwijl ik een hele goede nieuwe relatie heb? De relatie tussen mijn ex was door drank- en drugsmisbruik moeizaam.
Martine

Het advies
Beste Martine,
Je vraag is kort, dus ik kan niet goed inschatten hoe het helemaal is. Ook is het niet direct een probleem dat raakt aan mijn professionele achtergrond van machtsonderzoeker. Maar ik kan je wel schrijven hoe ik er persoonlijk over denk.
Je schrijft dat je het moeilijk vindt om je ex emotioneel los te laten. Bedoel je dat je nog steeds zorgen maakt om hem? Dat lijkt me niet vreemd, hij is immers nog steeds de vader van jullie kind. Om die emotionele gevoelens zou ik me dus niet druk maken. Als je er toch problemen mee hebt, raad ik je aan om contact te zoeken met een professional, bijvoorbeeld een therapeut, die uitgebreid met jou je gevoelens kan bespreken.
Met vriendelijke groet,
Joris Lammers