De vraag
Ik heb liefdesverdriet
Hallo Sylvia,
Ik heb een relatie gehad met een erg fijne man. Onlangs vertelde hij mij dat hij toch geen kind met mij wil krijgen. Na een aantal weken nadenken, praten met hem en met mijn vrienden en heel veel huilen. Heb ik de relatie verbroken. Nu mis ik hem heel erg, maar ik kan ook niet terug, want ik wil echt kinderen krijgen. Hoe kan ik nu verder gaan? Ik wil me niet meteen in een nieuwe relatie storten, maar ben wel al 37.
Groeten van Calendula

Het advies
Beste Calendula,
Wat een moeilijke beslissing heb jij genomen! De wens voor kinderen is heel groot. Ook zijn beslissing was denk ik een zware. Het is niet makkelijk om tegen jou te moeten zeggen dat hij geen kinderen wil terwijl hij weet dat jij dat het liefste zou willen. En hierdoor ben je eigenlijk in een patstelling terechtgekomen.
Natuurlijk mis je hem heel erg. Je hebt het ook niet uitgemaakt omdat hij relationeel gezien niet bij je past of dat jullie veel ruzie hadden. Dus natuurlijk mis je al die dingen die wel goed waren. Als je jouw doel uit het oog verliest, dan voel je eigenlijk alleen het gemis en daar heb je het niet voor gedaan. Er is ook nog geen zicht op iets nieuws dat het gemis opvangt, je zit in een tussenperiode. Je weet wat je had en je hebt nog niet wat je wilt.
Focus je op de doelstelling van jouw beslissing. Dat je graag kinderen wilt en voel hoe blij je dat zou maken. Vertrouw erop dat die nieuwe man, die je binnenkort gaat ontmoeten, net zo leuk is als je ex en… dat hij net zoals jij ook nog graag kinderen wil. Want dat is wat je graag wilt, toch? Als je erin gelooft en erop vertrouwt, dan zul je zien, dat hij en de kinderen dan ook wel in jouw leven gaan verschijnen. Want alles waarin je gelooft en waar je aan denkt bestaat ook en kom je meestal ook tegen!
Sylvia van der Spek
• Sylvia van der Spek is singlecoach, relatietherapeut en oprichtster van Relatieraadsel, een liefdesadviesbureau voor singles en stellen. Sylvia begeleidt singles die hobbels ervaren op het gebied van de liefde. Zij coacht, bemiddelt, organiseert activiteiten en geeft cursussen voor singles.
• Meer informatie kunt u vinden op www.relatieraadsel.nl