De vraag
Ik denk meteen aan zelfmoord als iets niet goed gaat
Hallo Ursela,
Ik voel mij heel vaak beledigd en heel snel geprikkeld. Wat kan ik doen? Ik denk meteen over zelfmoord, als iets met mij niet goed gaat. Is het gevaarlijk en hoeveel mensen denken dagelijks over zelfmoord?
Groeten,
Analit

Het advies
Beste Analit,
Wat ben ik blij dat je mij hebt gemaild. Hartelijk dank voor je openheid. Want graag wil ik je helpen. Helpen met mijn advies, met mijn kijk op het leven. Want weet je, een ieders leven is zo uniek en zoveel waard. Ook dat van jou!!
Zonder ook maar te willen bagatelliseren hebben we allemaal te maken met pijn, verdriet, beledigingen, prikkelbaarheid …. Alleen, ieder gaat daar op zijn eigen manier mee om. De een met hulp, de ander zonder hulp. Maar waar we als mens niet zonder kunnen, dat zijn personen die we vertrouwen, waar we ons goed bij voelen. Daarom wil ik je graag op het hart drukken je gevoelens met je huisarts te bespreken. Ook zal een vertrouwenspersoon in jouw omgeving zeker graag een luisterend oor willen bieden.
Beste Analit, zet liever vandaag nog dan morgen die stap naar je huisarts/vertrouwenspersoon. Hij/zij weet het allerbeste raad met de weg die je het beste kunt bewandelen.
Heel veel sterkte en succes gewenst en weet dat je als mens zo ongelooflijk veel waard bent
Denk je over zelfdoding?
Denk je aan zelfmoord en wil je contact met een deskundige? Bel of chat anoniem met 113. De hulplijn is 24/7 beschikbaar, dus zoek hulp als je zelfmoordgedachten hebt: 0900-0113 of www.113online.nl