De vraag
Hoe overleven we de ontrouw van mijn man?
Mijn man en ik hebben het al heel lang fijn samen. Toch heeft hij vorig jaar drie maanden een relatie gehad met een collega. Zij adoreerde hem en hij voelde zich gevleid. Nu heeft hij spijt en doet heel erg zijn best om mij terug te winnen. Maar voor mij voelt het verleden als één grote leugen. Ik ben boos en teleurgesteld.

Het advies
Het is heel pijnlijk om je ineens niet meer de belangrijkste te voelen bij de partner met wie je al jarenlang een fijne band hebt. Logisch dat je teleurgesteld en boos bent.
In je partner is iets aangewakkerd door de adoratie van een collega, en dat heeft hem uit balans gebracht. Zijn wereld en die van jou staan op zijn kop, en alles komt in een ander daglicht te staan. Je weet niet meer hoe je naar jullie tijd samen moet kijken.
Belangrijk is om met elkaar in gesprek te gaan over wat dit voor jullie betekent. Is een deel van hem wakker geworden dat in jullie relatie niet zo aan bod kwam? Voelde hij zich ineens heel gezien? Jullie zullen beiden hierin eerlijk naar elkaar moeten zijn, en het is belangrijk dat jij echt uitspreekt hoeveel pijn het je doet.
Zie deze nare situatie als een wake-up call die heilzaam kan uitpakken voor jullie relatie. Probeer de liefde die er tussen jullie is te blijven koesteren. Als de band stevig is, komen jullie hier doorheen en zal jij zijn spijt kunnen aanvaarden. En hij zal blij zijn om weer bij jou terug te zijn.