De vraag
Ik had seks met mijn nicht – wat nu?
Laatst was ik een weekend weg met de familie, en sliep ik (20) op dezelfde kamer als mijn 19-jarige nichtje. We hebben toen seks met elkaar gehad, ik had dus seks met mijn nicht. Nu denk ik dat ik verliefde gevoelens voor haar heb, hoe raar dat ook klinkt. Wat moet ik doen, nu ik niet alleen seks met mijn nicht heb gehad, maar haar ook echt leuk vind?

Het advies
Jolet Plomp
Psychologie
Schrik niet, u bent niet de enige die verliefd wordt op zijn/haar nicht of neef. Ik kan me uw verwarring na de seks met uw nicht wel voorstellen – een nicht voelt misschien meer als een zus dan als een mogelijke partner.
Erotische gevoelens voor je nicht of neef: zo gek is dat niet
Toch is het niet zo vreemd dat iemand erotische gevoelens krijgt voor een neef of nicht. Je ziet diegene namelijk in een heel vertrouwde omgeving – u sliep zelfs in dezelfde kamer. Er zijn landen waar een huwelijk tussen neef en nicht tamelijk normaal is.
Wél goed om te beseffen bij een (eventuele) relatie
Besluit u om deze verliefdheid serieus te nemen, en meer contact met uw nicht te zoeken? Houd er dan rekening mee dat de familie daar wellicht moeite mee heeft. En indien het daadwerkelijk tot een relatie komt, realiseer dan dat kinderen krijgen problematisch kan zijn vanwege de licht verhoogde kans op een handicap of erfelijke ziekte.
U hoeft zich niet te schamen en u kunt zelf kiezen wat u wilt. Maar de keus voor een relatie met een nicht of neef is niet zonder problemen, zoals u ziet. Hoe het ook zij, het lijkt me tijd voor een open nagesprek met uw nicht. Is ze ook verliefd? Heeft ze spijt van wat ze deed? Wil ze met u verder?