De vraag
Moet ik haar echt loslaten?
Beste Sylvia,
Onlangs heb ik u een vraag gesteld over het ineens leeg voelen van mijn vriendin na vijf weken. Van de ene op de andere dag, ze zei dat ik haar moest loslaten, maar dat kan ik niet. Wel hebben we nu erg weinig tot geen contact meer, is er nog hoop voor mij dat ze het verliefde gevoel wat zo enorm was weer terug krijgt voor mij, de klik was er zeker!
Ik merkte dat mijn vragen haar soms afschrokken, al was het niet zo bedoeld. Vooral over haar thuis. Haar ouders maken veel ruzie. En ze is vorig jaar gedumpt door haar ex waarmee ze al bijna in het huwelijksbootje was gestapt. Ze vindt me erg leuk en er zijn veel dingen in mij die ze aantrok. Ze vindt me heel erg leuk en was dus erg verliefd…
In de toekomst kijken kan niemand, maar is het nu zaak voor mij om haar los te laten wat nog lang niet gebeurt, ik wil het zelf niet, en dat voelt beter dan wanneer ik het eruit moet wringen, wat is nu voor mij het beste? En wat zijn de opties voor ons?
Groeten Peter

Het advies
Beste Peter,
Je verzet je tegen het feit dat jouw vriendin niets meer voor jou voelt. Als zij zelf niet naar de oorzaak daarvan wil kijken kun jij eigenlijk weinig tot niets doen. Je zult moeten afwachten. Ik weet dat dat superlastig is, maar helaas zijn er geen andere mogelijkheden.
Liefde laat zich niet dwingen. Daar moeten mensen zelf voor kiezen. En als zij niet voor jou kiest, dan zul je dat moeten accepteren. Misschien komt ze er later nog op terug, de toekomst zal het je leren. Ik weet dat de hoop je moed geeft. Alleen moet je jezelf niet voor de gek houden. Ook voor jou geldt, laat je verdriet de vrije loop en als je daar mee klaar bent, ben je klaar voor een liefdevolle toekomst. De tijd zal uitmaken met wie!
Groetjes
Sylvia van der Spek
• Sylvia van der Spek is singlecoach, relatietherapeut en oprichtster van Relatieraadsel, een liefdesadviesbureau voor singles en stellen. Sylvia begeleidt singles die hobbels ervaren op het gebied van de liefde. Zij coacht, bemiddelt, organiseert activiteiten en geeft cursussen voor singles.
• Meer informatie kunt u vinden op www.relatieraadsel.nl