De vraag
Mijn kind is ernstig ziek, hoe krijg ik tijd voor mezelf?
Hallo Ursela,
Hoe kan ik een baan zoeken, terwijl ik een ernstig ziek kind met pdd-nos heb? Ik ben een alleenstaande ouder en wil ook nog tijd voor mijzelf houden.
Groeten van Monique

Het advies
Beste Monique,
Het is heel begrijpelijk dat je naast je moederschap een stukje ‘levensruimte’ voor jezelf wilt creëren, dat je een baan wilt zoeken, waarbij je ook nog eens tijd voor jezelf overhoudt. Als alleenstaande moeder met een ernstig ziek kind met pdd-nos vergt dát natuurlijk wel enige organisatie.
Vraag is natuurlijk:
Wat vind je leuk om te doen, welke baan ambieer je? Van welke werkzaamheden krijg je energie?
Welke werktijden (uren, dagen, avonden, weekenden) zijn voor jou geschikt?
Heb je een goede oppas, een netwerk van ‘helpende handen’, die jou kunnen ontlasten, jouw kind opvang kunnen bieden?
Is er misschien een ouder in jouw woonplaats die ook een kind met pdd-nos heeft en als opvangmoeder wil fungeren?
Wat is je financiële draagkracht om dit alles te organiseren?
Hoe wil jij het liefste invulling geven aan je vrije tijd? Wat doe je zoal graag? Denk je daarbij aan activiteiten binnenshuis/buitenshuis?
Heb je dit alles voor jezelf helder voor de geest, dan zijn er meerdere opties om aan een baan te komen. Opties zoals het speuren naar vacatures in kranten, op internet, via uitzendbureaus, het schrijven van open sollicitatiebrieven én het via via informeren naar leuk/interessant werk. Misschien behoort thuiswerken ook wel tot de mogelijkheden. Zo zijn er bijvoorbeeld telemarketingbureaus die ‘thuis bellen’ promoten, werk waarbij je onder de schooltijden van je kind kunt werken.
Monique, met een goede organisatie en een betrouwbare ‘backup’/oppashulp wens ik je veel succes én plezier toe bij een voor jouw geschikt dagritme, een ritme met aandacht voor je zoon, jezelf en je werk!
Hartelijke groet,
Ursela van Stekelenburg
Neem ook een kijkje op de site van coach Ursela van Stekelenburg: www.cleverwise.com