De vraag
Ik kan alleen nog maar aan mijn ex-minnaar denken
Dag Ursela,
Ik ben een 46-jarige getrouwde vrouw en ik heb een affaire gehad met een man met vier jonge kinderen. Ik houd nog steeds veel van hem, maar duidelijk en heel begrijpelijk is dat wij vanwege zijn kinderen geen toekomst hebben. Hij wil ze eenvoudigweg niet alleen maar af en toe zien. Ik heb geen slechte relatie. Ik heb een lieve man…, maar ik heb nu vier maanden geen contact gehad met mijn ex-minnaar. En ik krijg hem met geen mogelijkheid uit mijn gedachten. Hoe word ik weer de oude?
Groeten, Bea

Het advies
Beste Bea,
Tja, vier maanden is op zich ook erg weinig om een geliefde te vergeten. Dat vergt iets meer tijd. Als ik mij in jouw situatie verplaats, dan denk ik dat jouw zielsheil nu eerst maar eens voorop moet komen te staan. Dat je dat verdrietige gevoel kwijtraakt en weer plezier krijgt in je leven met je man.
Overweeg daarom eens de volgende strijdkreet: ‘Pluk de dag’, waarbij je jezelf dagelijks de opdracht geeft: ‘Vandaag moet minimaal één opbeurende activiteit op het programma staan’. Al zul je wel niet met één druk op de knop opeens juichend door het leven stappen, op termijn zal je opgezochte afleiding zeker wel vertroosting en opbeuring bieden. En hoe afgezaagd het ook mag klinken, de uitdrukking ‘de tijd heelt alle woorden’ is nog steeds een op termijn goed werkende balsem voor alle wonden.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ‘carpe diem’ jouw leed verzacht en voldoende geestelijke steun biedt om jouw momenteel verdrietige omstandigheden op korte termijn draaglijker te maken. Bea, houd je taai!!
Hartelijke groet,
Ursela van Stekelenburg
www.cleverwise.com