De vraag
Hoe zou vrijen met een ander zijn?
Ik ben 30, getrouwd en moeder van twee kinderen. Mijn man was mijn eerste partner, ook wat seks betreft. We hebben het samen heel goed en ook de seks is fijn. Maar ik word steeds nieuwsgieriger naar andere mannen. Ik flirt soms en ik heb gevoelens gekregen voor een vriend. Ik heb zin om verliefd te worden, die spanning te voelen. Ik ben bang om in de fout te gaan en tegelijk wil ik niets liever.

Het advies
Jolet Plomp
Psychologie
‘Houd me tegen, laat me gaan!’: die tegenstrijdige gevoelens zullen voor velen herkenbaar zijn. Wat u ermee doet, hangt af van uw relatie en de afspraken die u met uw partner heeft. Ik raad u aan hier met uw man over te praten. Misschien kent ook hij dergelijke gevoelens? Misschien valt er iets te verzinnen waardoor jullie beiden, ieder op zijn manier of samen, wat ruimte krijgen voor deze nieuwsgierigheid, al is het maar online?
Als uw partner daar niet voor voelt, dan is duidelijk dat u zich moet inhouden naar andere mannen, omdat uw huwelijk u lief is. Misschien kunt u samen thuis dan een nieuwe bron van seksuele opwinding vinden.