De vraag
Ga ik door met deze relatie?
Dag Ursela,
Ik heb al bijna vijf jaar een relatie en ik twijfel de laatste tijd erg of ik hier mee door moet gaan. Hij is nog helemaal weg van mij. Ik steeds minder van hem, maar ik wil hem niet kwetsen. Hij is altijd ontzettend lief en goed voor me en daarom weet ik niet waarom ik twijfel… Ik zou graag willen weten wat ik hier aan kan doen.
vriendelijke groet,
Maria

Het advies
Beste Maria,
Je relatie na vijf jaar in twijfel trekken betekent dat je een vraagteken zet bij de huidige aspecten van het samenzijn met je vriend. Je maakt verschillende interpretaties van je huidige situatie. Je wikt en weegt. Je legt je relatie dus op een weegschaal. Hoe kun je nu het beste met je twijfels omgaan?
Zie je vinger op de ‘zere’ plek te leggen. En vraag je het volgende af.
• Sinds wanneer is er enige onvrede ontstaan?
• Wat was daarvoor de aanleiding (kijk daarvoor binnen/buiten je relatie)?
• Voldoet jouw leven met je vriend nog aan de ideeën die je erop nahield?
• Heb je andere wensen gekregen?
• Wat zijn deze wensen?
• Heb je dat al bespreekbaar gemaakt met je vriend?
• Kan hij daaraan tegemoet komen?
• Heeft een mogelijke onvrede wel met je vriend ‘an sich’ te maken of misschien met het leven (werk) dat je leidt?
• Nemen jullie wel genoeg tijd voor elkaar of ben jij hem vanwege gebrek aan ‘quality time’ ontgroeid?
• Wil je de minder leuke kanten van jullie relatie vermijden?
• En hoe realistisch is dat?
Maria, wellicht kun je een vertrouweling als praatpaal, als klankbord en als advocaat van de duivel inschakelen. Ook kun je alle voordelen/nadelen, alle pluspunten/minpunten nog eens op een rij zetten.
Belangrijk is vooral dat je niet voorbij gaat aan je innerlijke Zelf. Doe alleen dat wat goed aanvoelt. En laat je daarbij leiden door je intuïtie. Wil je daar meer over weten, dan verwijs ik je graag naar het advies dat ik Mirjam heb gegeven over hoe je je intuïtieve deel van je persoonlijkheid kunt vergroten.
I keep my fingers crossed, opdat je snel het juiste inzicht krijgt, een inzicht van ‘zeker-weten’. Onderwijl wens ik je alle geluk van de wereld toe!
Hartelijke groet,
Ursela van Stekelenburg
www.cleverwise.com