Waarom we zo graag naar Heel Holland Bakt, de Luizenmoeder en Temptation Island kijken

Of het nu over taartenbakkers, luizenmoeders of datende boeren gaat: voor bepaalde programma’s zetten we anno 2019 nog altijd de televisie aan. Gemiddeld met miljoenen per aflevering. Mediadeskundigen weten beter dan wijzelf waarom.

Hoe is het mogelijk dat in tijden van Netflix, computergames en ander online vermaak nog altijd meer dan 3 miljoen Nederlanders ’s avonds de televisie aanzetten voor De luizenmoeder, Boer zoekt vrouw of Heel Holland bakt? En dat tijdens de lunch op het werk blijkt dat vrijwel iedereen kan meepraten over de laatste aflevering Wie is de mol of Temptation island? Het zijn allemaal programma’s waar je niet omheen kunt. ‘Heel Holland’ lijkt te kijken.

Artikel

Over de zin en onzin van sociale media

We twitteren, facebooken en bloggen ons een slag in de rondte. Doen al die relaties in de online wer...

Lees verder

Het zijn natuurlijk stuk voor stuk goed doordachte formats die onze aandacht slim weten te trekken en vast te houden. Tv-makers maken daarbij gebruik van deze psychologische effecten:

Log in om verder te lezen.

auteur

Mensje Melchior

» profiel van Mensje Melchior

Dit vind je misschien ook interessant

Artikel

Verslavende inspiratie

Lees verder
Interview

Een ‘wildgroei’ aan coaches? Met Coachfinder vind je een betrouwbare coach

Psychologen en bedrijfsartsen maken zich zorgen over de 'wildgroei' aan coaches, blijkt uit onderzoe...

Lees verder
Artikel

E-mail lokt leugentjes uit

Lees verder
Verhaal

Geen stress meer van je smartphone

Lees verder
Verhaal

De psychologie achter cijfers

Lees verder
Artikel

Graatmager en toch te dik Overwin uw angst

Lees verder
Artikel

Arie Boomsma: ‘Ik wilde iemand zijn die alles durft’

Lees verder
Artikel

Waarom De Luizenmoeder zo populair is

Lees verder