1. De gewoonte om voor externe onderbrekingen beschikbaar te zijn: dezelfde reden waarom mensen altijd beschikbaar willen zijn voor vragen: aardig gevonden willen worden.

TEST
Doe de test »

Is het tijd voor een nieuwe baan?

2. Te lange gesprekken: niet in staat zijn gesprek kort te houden.

3. Geen eigen doelen hebben voor die dag of week: als je je geen voornemen gemaakt hebt om ongestoord te kunnen werken, kan ook letterlijk alles je van je werk afhouden, dus ook langdurige telefoontjes.

4. Ongestructureerde gesprekken: niet nagedacht hebben over wat je wilt weten: het gesprek waaiert alle kanten uit.

5. Wens om je in (te) veel zaken te betrekken: niet goed in staat zijn om jezelf te beperken tot je eigen verantwoordelijkheden.

6. Tijd niet realistisch ingeschat: je niet goed gerealiseerd hebben of de vraag die je stelt ingewikkeld is of niet.

7. Gebrek aan prioriteiten: onvoldoende communicatie met de achtervang: alle gesprekken worden doorgeschakeld.

E-mail tijdrovers top 10