De vraag
Ik ben verliefd op mijn 20 jaar jongere collega
Beste Ursela,
Ik ben verliefd geworden op een collega en zij op mij. Ik ben echter huiverig om een relatie te beginnen omdat ik veertig ben en zij twintig is.
Heeft een dergelijke relatie toekomst en hoe pakken we dat dan aan, gezien het verschil in leeftijd?
Groet, H.

Het advies
Beste H,
Hartelijk gefeliciteerd met jouw verliefdheid. Dat is toch heel mooi! Een verschil in leeftijd hoeft dan ook niet veel uit te maken. Legio voorbeelden bevestigen immers deze uitspraak.
Desondanks is het zeker bewonderenswaardig dat je bij een dergelijk leeftijdsverschil toch even stilstaat. Echter, alleen de praktijk zal uitwijzen of jullie samen gelukkig zullen worden/blijven. Ga daarom met zijn tweeën leuke dingen doen, leer elkaar goed/beter kennen én blijf met elkaar in gesprek. Wees eerlijk over eventuele irritaties en heb respect voor de ander, geef en neem…. Kortom, houd de gouden regels van een gelukkig samenzijn in eren.
H., geniet zoveel mogelijk van het heden. En besef dat ook al zou het tussen jullie op termijn niet ‘werken’, leeftijd daarvan niet direct de oorzaak hoeft te zijn.
Voor nu wens ik jullie dan ook zeer veel relatiegeluk toe!
Hartelijke groet,
Ursela van Stekelenburg