Leer jezelf accepteren

Rust in je hoofd

€ 10,- korting!

Op zoek naar meer innerlijke rust? Met deze online training leer je hoe je het kritische stemmetje in je hoofd het zwijgen oplegt en mindful omgaat met je emoties. Deze training helpt je als je (te) streng bent voor jezelf en op een vriendelijkere manier met jezelf wilt omgaan.

  • Wat leer je?

    In deze training leer je...

    • minder streng te zijn voor jezelf te zijn en jezelf te accepteren
    • jezelf te motiveren met vriendelijkheid in plaats van kritiek
    • je niet te laten overspoelen door je emoties en problemen
  • Wat krijg je?

    Deze training bestaat uit twaalf sessies. Hierin krijg je...

    • inspirerende online opdrachten en filmpjes
    • eenvoudige zelfcompassie- en mindfulness-oefeningen
    • een dagboek-app om je vorderingen bij te houden

Over deze training

  • Hoe gaat de training in z’n werk?

    Schrijf je nu in voor de bewezen effectieve training Rust in je hoofd en je krijgt direct toegang tot ons exclusieve online trainingsplatform. Je kunt de training overal volgen: op je mobiel, je tablet of pc. Het is een veilige omgeving waarin je zelf in de beslotenheid van je eigen huis (of juist lekker onderweg in de trein) kunt werken aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt.

    Via het besloten trainingsplatform ontvang je filmpjes, schrijf- en doe-opdrachten waarmee je direct aan de slag kunt. Door de opdrachten te maken, krijg je meer inzicht in jezelf, je gedrag en reacties. De filmpjes en teksten in de training begeleiden je in dit proces; er leest dus niemand met je mee.

    We hebben twaalf gevarieerde lessen ontwikkeld die je in je eigen tempo kunt volgen. Moet je halverwege de les weg of wil je iets langer over een antwoord nadenken? Dan kun je altijd tussentijds opslaan en later weer verder gaan. Je kunt je antwoorden en het verdiepingsmateriaal tot een jaar na afronden van de training terugvinden.

    Bij de online training Rust in je hoofd hoort ook een speciale dagboek-app, waarin je je vorderingen kunt bijhouden. Handig voor onderweg.

  • Hoe is deze training tot stand gekomen?

    Voor de online trainingen werkt Psychologie Magazine altijd samen met de beste experts, therapeuten en wetenschappers. Psychologen Kristin Neff, Elke Smeets en Gijs Jansen adviseerden Psychologie Magazine bij het ontwikkelen van de online training Rust in je hoofd.

  • Welk resultaat kan ik verwachten?

    De training Rust in je hoofd is zeer effectief in het vergroten van de zelfcompassie en het welzijn van de deelnemers. Dat blijkt uit onderzoek van Maastricht University.

  • Hoe is de training opgebouwd?

    De training bestaat uit:

    • Twaalf gevarieerde lessen die je in je eigen tempo doorloopt. Voor het beste resultaat raden we je aan 6 tot 8 weken over de training te doen.
    • Een handige dagboekapp waarin je bijhoudt hoe het met je gaat.
    • Inspirerende en verhelderende filmpjes.
    • Geleide ontspanningsoefeningen en oefeningen
    • Diverse doe-opdrachten die je meer zelfinzicht geven.
    • Tests waarmee je je vorderingen bijhoudt.
    • Inspirerende achtergrondverhalen van de schrijvers van Psychologie Magazine.

  • Welke onderwerpen worden behandeld?

    In de lessen worden onder andere de volgende onderwerpen behandeld:

    • Behandel je jezelf net zo goed als je vrienden?
    • Wat is zelfcompassie?
    • Hoe tem je je innerlijke criticus?
    • Hoe ga je om met lastige emoties?
    • Ontdek wat mooi is aan jezelf en vergroot je zelfwaardering

  • Hoeveel tijd kost de training me?

    De training bestaat uit twaalf lessen. Als je een les afrondt, kun je direct starten met de volgende. Hierdoor kun je deze training helemaal in je eigen tempo doorlopen.

    Je profiteert het meest van deze training als je na elke les een pauze inlast om te oefenen en de stof te laten bezinken. Soms vragen we je een paar dagen te oefenen met een opdracht of een dagboekje bij te houden. Doe dat dan ook. Je doorloopt de training dan in 6 tot 8 weken. Hoe lang je bezig bent met een les wisselt, maar reken op ongeveer een half uur tot een uur.

  • Wat is het verschil tussen de trainingen Rust in je hoofd, Stop met piekeren en Leer loslaten?

    Deze drie trainingen hebben een andere focus en hebben een andere wetenschappelijke basis.

    Rust in je hoofd: met deze online training leer je het kritische stemmetje in je hoofd het zwijgen op te leggen en mindful om te gaan met je emoties. Door zelfcompassie en met technieken uit de mindfulness vind je meer innerlijke rust en ben je vriendelijker voor jezelf. Deze training is geschikt als je (te) kritisch bent op jezelf en op een milde manier met jezelf wilt omggaan.

    Stop met piekeren: je krijgt inzicht in je eigen denkgewoontes en leert met bewezen effectieve technieken structureel minder te piekeren. Ook leer je op een constructieve en positieve manier te denken, waardoor je betere beslissingen neemt. Zo krijg je weer grip op je gedachten waardoor je meer energie overhoudt en geniet van een betere nachtrust. Deze training is geschikt als je veel piekert, het moeilijk vindt om beslissingen te nemen of ’s nachts wakker ligt door je gedachten.

    Leer loslaten: ontdek hoe prettig het is om de controle los te laten en mee te waaien met de wind van het leven. Je leert lastige emoties een plaats te geven, zonder dat dat ze je ontregelen. Je gaat op zoek naar je drijfveren en je belemmeringen De training is gebaseerd op acceptance en commitmenttherapie (ACT). Deze training is geschikt als je het lastig vindt om met negatieve emoties en gebeurtenissen om te gaan.

de expert

Maak kennis met Kristin Neff
Kristin Neff
Hoogleraar Kristin Neff zette het begrip zelfcompassie –compassievol met je jezelf omgaan – wetenschappelijk op de kaart en werkte mee aan het ontwikkelen van deze training. Op dit moment onderzoekt en doceert ze psychologie aan de universiteit van Texas.

Wat cursisten zeggen

De cursus heeft me goed op weg geholpen om met meer zachtheid naar mezelf te kijken. Dat maakt mijn leven een stuk lichter en vrolijker.
Larissa
Ik heb veel geleerd over mezelf. Over hoe ik denk, wat ik denk, en wat ik daarbij voel. Ook neem ik verantwoordelijkheid voor mezelf en ben geen slachtoffer meer van de situatie. De omgeving reageert anders op me, omdat ik ben veranderd.
Erik

Kies jouw inschrijving

Wat past het beste bij je?
Meest gekozen

Dit vind je misschien ook interessant

Training

Vergroot je assertiviteit

Hoe je vriendelijk maar krachtig voor jezelf kunt opkomen leer je tijdens deze training!

Lees verder
Training

Stress de baas

Je hoeft niet alle stress te vermijden om optimaal te functioneren. Ontdék het in deze training!

Lees verder
Training

Hoogsensitiviteit als kracht

Maak van je kwetsbaarheid je kracht en kom als hoogsensitief persoon tot bloei.

Lees verder
bewezen effectief
bewezen effectief
een leven lang profijt
een leven lang profijt
laatste inzichten uit de wetenschap
laatste inzichten uit de wetenschap