Rust in je hoofd Rust in je hoofd
Online premium training

Rust in je hoofd

Ontdek hoe je het kritische stemmetje in je hoofd het zwijgen oplegt en mindful omgaat met je emoties.
  • Concreet advies van expert Kristin Neff
  • Volg de training vanuit huis op ieder apparaat
Rust in je hoofd
Rust in je hoofd
Eénmalig
€ 75,-
  • Concreet advies van expert Kristin Neff
  • Volg de training vanuit huis op ieder apparaat
Dit leer je

Vergroot je zelfcompassie

  • minder streng zijn voor jezelf
  • jezelf motiveren met vriendelijkheid in plaats van kritiek
  • je niet laten overspoelen door je emoties
  • met inspirerende online opdrachten en filmpjes
  • eenvoudige zelfcompassie en mindfulness-oefeningen
  • Krijg zelfinzicht met het ‘zelfcompassiedagboek’
Zelfstandig & in je eigen tempo
Zelfstandig & in je eigen tempo

Werk zelfstandig aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt

Met de beste experts
Met de beste experts

Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers

Interactieve online omgeving
Interactieve online omgeving

Je volgt de training in een veilige besloten leeromgeving

In goed gezelschap
In goed gezelschap

Ruim 44.000 mensen gingen je voor

12 gevarieerde sessies

Inhoud van deze online premium training

12 sessies -
Hoe behandel je jezelf?

Je maakt kennis met een mildere manier om met jezelf om te gaan: zelfcompassie. Je ontdekt wat het loslaten van zelfkritiek voor je kan gaan betekenen.

Ontdek hoe je op een mildere manier op jezelf kunt reageren als je vindt dat je tekortschiet. Een meditatieoefening helpt je hierbij.

We hebben allemaal een innerlijke criticus. Ontdek hoe deze stem voor jou klinkt en wat ie tegen je zegt. Door je hier bewust van te worden kun je deze stem loslaten.

Naast je kritische stem heb je ook andere, compassievolle stemmen. Wat zeggen deze milde gedachten? Hier ga je vaker naar luisteren.

We zijn vaak aardiger tegen onze vrienden dan tegen onszelf. Hoe kun je vriendelijker zijn voor jezelf? Ontdek het met deze oefeningen.

Het Zelfcompassie-dagboek zal je helpen om alle drie de onderdelen van zelfcompassie te integreren in je dagelijks leven.

Wie tegenslag ervaart, voelt zich vaak geïsoleerd en afgesneden van de wereld om zich heen. Bewustwording van gedeelde menselijkheid helpt om van dit gevoel los te komen.

Je gaat dieper in op het derde en laatste cruciale element van zelfcompassie: mindfulness. Mindfulness betekent dat je het heden zonder oordeel accepteert.

Juist tijdens lastige situaties in je leven kun je zelfcompassie gebruiken. Deze sessie ga je een visualisatieoefening doen.

Een zelfcompassie-mantra is nuttig als je overweldigd wordt door negatieve emoties: als je iets opmerkt aan jezelf dat je niet bevalt bijvoorbeeld, of als je problemen tegenkomt.

Welke eigenschappen vindt je echt leuk aan jezelf? Je mag jezelf best meer waarderen. Deze sessie ga je aan de slag met zelfappreciatie.

Je bent toe aan de laatste opdracht van deze training. Je gaat een brief aan jezelf schrijven waarin alle componenten van zelfcompassie samenkomen.

Toon alle sessies
Toon minder sessies
Over de expert

In samenwerking met Kristin Neff

Kristin Neff
Kristin Neff
Hoogleraar Kristin Neff zette het begrip zelfcompassie –compassievol met je jezelf omgaan – wetenschappelijk op de kaart en werkte mee aan het ontwikkelen van deze training. Op dit moment onderzoekt en doceert ze psychologie aan de universiteit van Texas.
Toon alle experts
Reacties

Hoe hebben anderen deze training ervaren?

Erik
Ik heb veel geleerd over mijzelf, over hoe ik denk, wat ik denk en hoe ik me daarbij voel. Ook neem ik verantwoordelijkheid voor mezelf en ben ik geen slachtoffer meer van de situatie. De omgeving reageert anders op me omdat ik ben verandert.
Larissa
De cursus heeft me goed op weg geholpen om met meer zachtheid naar mezelf te kijken. Dat maakt mijn leven eens stuk lichter en vrolijker.

Veelgestelde vragen

Wanneer kan ik beginnen met deze training?

Deze training start direct. Je ontvangt een bevestigingsmail binnen 24 uur na betaling met hierin een link.

Als cursist heb je tot 1 jaar na aanvang toegang tot de online training.

Ga naar de inlogpagina en klik op “wachtwoord vergeten”.

Je komt dan op de pagina waar staat: Vul hier je e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mail met instructies over hoe je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Dit vind je misschien ook interessant

Online premium training

Grip op je gedachten

  • Inzicht in eigen denkgewoontes
  • Extra tips voor nachtelijk piekeren
  • Inclusief stappenplan voor het nemen van beslissingen
Online premium training
ca. 6 uur

Leer loslaten

  • Leer accepteren i.p.v. vechten
  • Leer de controle los te laten
  • Leer te leven volgens je waarden
Online premium training
ca. 8 uur

Mindfulness

  • Leer omgaan met stress
  • Krijg meer aandacht voor het nu
  • Met notitieboek en Gids voor een Langzaam Leven
Online training
ca. 4,5 uur

Leven met ADHD

  • Leer wat het betekent om ADHD te hebben
  • Ontdek hoe je het leven met ADHD makkelijker maakt
  • Met inspirerende video's en artikelen
Online premium training
ca. 5 uur

Vergroot je zelfvertrouwen

  • Bewezen effectief
  • Technieken uit de cognitieve gedragstherapie
  • Inclusief dagboek-app
169931