Online training

Rust in je hoofd

Vind
innerlijke
rust

Ontdek hoe je het kritische stemmetje in je hoofd het zwijgen oplegt en mindful omgaat met je emoties.

Dit leer je

Accepteer jezelf zoals je bent

  • minder streng zijn voor jezelf
  • jezelf motiveren met vriendelijkheid in plaats van kritiek
  • je niet laten overspoelen door je emoties
  • met inspirerende online opdrachten en filmpjes
  • eenvoudige zelfcompassie en mindfulness-oefeningen
  • inclusief dagboek-app om je vorderingen bij te houden
Een online training volgen

Zo werkt het

Werk aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt
In je eigen tempo
Werk aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt
Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers
Met de beste experts
Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers
Je kunt de training overal volgen: op je tablet, mobiel of desktop
Werkt op al je apparaten
Je kunt de training overal volgen: op je tablet, mobiel of desktop
Je volgt de training in een veilige besloten leeromgeving
Interactieve online omgeving
Je volgt de training in een veilige besloten leeromgeving
Ruim 44.000 mensen gingen je voor
In goed gezelschap
Ruim 44.000 mensen gingen je voor
Voor meer zelfinzicht en om je voortgang bij te houden
Inclusief dagboek-app
Voor meer zelfinzicht en om je voortgang bij te houden

De cursus heeft me goed op weg geholpen om met meer zachtheid naar mezelf te kijken. Dat maakt mijn leven een stuk lichter en vrolijker.

Larissa

Ik heb veel geleerd over mezelf. Over hoe ik denk, wat ik denk, en wat ik daarbij voel. Ook neem ik verantwoordelijkheid voor mezelf en ben geen slachtoffer meer van de situatie. De omgeving reageert anders op me, omdat ik ben veranderd.

Erik
Kristin Neff
Maak kennis met de expert

Onder leiding van Kristin Neff

Hoogleraar Kristin Neff zette het begrip zelfcompassie –compassievol met je jezelf omgaan – wetenschappelijk op de kaart en werkte mee aan het ontwikkelen van deze training. Op dit moment onderzoekt en doceert ze psychologie aan de universiteit van Texas.
12 gevarieerde sessies

Inhoud van deze online training

1
Hoe behandel je jezelf?

Je maakt kennis met een mildere manier om met jezelf om te gaan: zelfcompassie. Je ontdekt wat het loslaten van zelfkritiek voor je kan gaan betekenen.

2
Als het tegenzit

Ontdek hoe je op een mildere manier op jezelf kunt reageren als je vindt dat je tekortschiet. Een meditatieoefening helpt je hierbij.

3
Maak kennis met je innerlijke criticus

We hebben allemaal een innerlijke criticus. Ontdek hoe deze stem voor jou klinkt en wat ie tegen je zegt. Door je hier bewust van te worden kun je deze stem loslaten.

4
Je milde stem ontdekken

Naast je kritische stem heb je ook andere, compassievolle stemmen. Wat zeggen deze milde gedachten? Hier ga je vaker naar luisteren.

5
Vriendelijk zijn voor jezelf

We zijn vaak aardiger tegen onze vrienden dan tegen onszelf. Hoe kun je vriendelijker zijn voor jezelf? Ontdek het met deze oefeningen.

6
Een dagboek bijhouden

Het Zelfcompassie-dagboek zal je helpen om alle drie de onderdelen van zelfcompassie te integreren in je dagelijks leven.

7
Je staat er niet alleen voor

Wie tegenslag ervaart, voelt zich vaak geïsoleerd en afgesneden van de wereld om zich heen. Bewustwording van gedeelde menselijkheid helpt om van dit gevoel los te komen.

8
Aan de slag met mindfulness

Je gaat dieper in op het derde en laatste cruciale element van zelfcompassie: mindfulness. Mindfulness betekent dat je het heden zonder oordeel accepteert.

9
Omgaan met lastige emoties

Juist tijdens lastige situaties in je leven kun je zelfcompassie gebruiken. Deze sessie ga je een visualisatieoefening doen.

10
Je eigen zelfcompassie-mantra maken

Een zelfcompassie-mantra is nuttig als je overweldigd wordt door negatieve emoties: als je iets opmerkt aan jezelf dat je niet bevalt bijvoorbeeld, of als je problemen tegenkomt.

11
Jezelf waarderen

Welke eigenschappen vindt je echt leuk aan jezelf? Je mag jezelf best meer waarderen. Deze sessie ga je aan de slag met zelfappreciatie.

12
Schrijf jezelf een brief

Je bent toe aan de laatste opdracht van deze training. Je gaat een brief aan jezelf schrijven waarin alle componenten van zelfcompassie samenkomen.

Wat past het beste bij je?

Direct inschrijven

Meest gekozen

Dit vind je misschien ook interessant

Training

Denk je slank

Afvallen zonder te diëten! Ga voor een blijvende verandering met blijvend resultaat.

Lees verder
Training

Mindfulness

Wil jij meer uit je leven halen en genieten van het nu? Dan is deze training iets voor jou!

Lees verder
Training

Hoogsensitiviteit als kracht

Maak van je kwetsbaarheid je kracht en kom als hoogsensitief persoon tot bloei.

Lees verder