Mindful eten Mindful eten
Online training

Mindful eten

Met deze online training werk je aan een ontspannen relatie met eten. Je leert beter te luisteren naar je lichaam, waardoor je meer geniet en genoeg hebt aan minder.
  • In samenwerking met mindfulnesstrainer Rita Zeelenberg
  • Volg de training vanuit huis op ieder apparaat
Mindful eten
Mindful eten
Eénmalig
€ 75,-
  • In samenwerking met mindfulnesstrainer Rita Zeelenberg
  • Volg de training vanuit huis op ieder apparaat
Dit leer je

Leer naar je lichaam luisteren

  • Leer met minder eten toch genoeg te hebben
  • Ontdek voor welke eetprikkels je gevoelig bent
  • Doorbreek automatische eetpatronen
  • Met verrassende eet-opdrachten om meer te genieten
  • Meditatie en mindfulness-oefeningen
  • Krijg zelfinzicht met het ‘eetdagboek’
Zelfstandig & in je eigen tempo
Zelfstandig & in je eigen tempo

Werk zelfstandig aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt

Met de beste experts
Met de beste experts

Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers

Interactieve online omgeving
Interactieve online omgeving

Je volgt de training in een veilige besloten leeromgeving

In goed gezelschap
In goed gezelschap

Ruim 44.000 mensen gingen je voor

12 gevarieerde sessies

Inhoud van deze online premium training

12 sessies -
Wat is mindful eten?

Wat kan mindful eten je opleveren? Is mindful eten een dieet? En: hoe mindful eet je al? In deze eerste sessie krijg je antwoord op deze vragen.

In deze sessie ga je ontdekken hoe je door aandacht meer van je eten kunt genieten. Want: meer genieten leidt tot minder eten.

Voor een gezonde leefstijl is het belangrijk om het contact met je lichaam te herstellen. Lichamelijke signalen zijn de beste raadgevers bij goede verzorging van jezelf.

Er bestaan minstens zeven soorten honger, ofwel zeven soorten triggers om te gaan eten. Als je deze leert kennen, kan dat helpen om bewustere eetkeuzes te maken.

In deze sessie leer je hoe je je eettempo kunt verlagen. Eet je langzaam, dan vergroot het de kans dat je het signaal dat je voldaan bent op tijd opvangt.

Je hebt onderzocht hoe de zeven soorten honger jouw eetgedrag beïnvloeden. In deze sessie gaan we kijken wat je is opgevallen. Zijn er patronen te herkennen?

Er zijn boeken vol geschreven over welk voedsel goed of slecht voor je is. En ook van je ouders heb je meegekregen hoe je met eten om hoort te gaan. Zo laat je al die regels los en volg je je eigen pad.

Je brengt in kaart welke dingen ervoor zorgen dat je onbewust méér eet, en gebruikt ze vervolgens om minder te gaan eten zonder dat je er extra moeite voor hoeft te doen

Psychologe Greta Noordenbos legt uit wat emotie-eten inhoudt en waarom we zo vaak naar eten grijpen als we eigenlijk moe, verdrietig, verveeld, onzeker of boos zijn.

Wat kun je doen als je door een sterke eetdrang wordt overvallen? Je leert het in deze sessie.

Hoe eet je aandachtig met drie kleine kinderen aan tafel, ’s ochtends met vliegende haast, of tijdens een intensief gesprek onder een zakendiner? Breng je eigen lastige situaties in kaart.

Er zijn veel aspecten van jouw omgang met eten de revue gepasseerd. Nu is het tijd om stil te staan bij wat je geleerd hebt, en bij hoe je ook na deze training mindful kunt blijven eten.

Toon alle sessies
Toon minder sessies
Over de expert

In samenwerking met Rita Zeelenberg

Rita Zeelenberg
Rita Zeelenberg
Rita Zeelenberg stelde de training samen. Zij is auteur van het boek Ontspannen eten en werkte als mindfulnesstrainer. Rita: "Mindfulness in je eetpatroon brengen, betekent aandacht hebben voor je lichaam, merken wat het nodig heeft en hoeveel. Er zijn verschillende wetenschappelijke onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat het volgen van een mindful-eten-training werkt." Rita is ook auteur van het boek Ontspannen eten.
Toon alle experts
Reacties

Hoe hebben anderen deze training ervaren?

Rob
Mijn eerste eyeopener: ik at een stukje koek waarbij ik er tijdens het eten achterkwam dat ik het eigenlijk helemaal niet zo lekker vond.
Lizette
Door deze training lukt het me eindelijk om maat te houden. Ik heb minder behoefte aan zoetigheden en ik snaai minder. De eerste kilo's zijn eraf!

Veelgestelde vragen

Wanneer kan ik beginnen met deze training?

Deze training start direct. Je ontvangt een bevestigingsmail binnen 24 uur na betaling met hierin een link.

Als cursist heb je tot 1 jaar na aanvang toegang tot de online training.

Ga naar de inlogpagina en klik op “wachtwoord vergeten”.

Je komt dan op de pagina waar staat: Vul hier je e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mail met instructies over hoe je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Dit vind je misschien ook interessant

Online premium training

Denk je slank

  • Ontwikkel een sterke wilskracht
  • Ontdek eetgewoontes die bij je passen
  • Afvallen met blijvend resultaat
Online training
ca. 8 uur

Mindfulness

  • Leer omgaan met stress
  • Krijg meer aandacht voor het nu
  • Met notitieboek en Gids voor een Langzaam Leven
Online training
ca. 13 uur

Goed zoals je bent

  • Leer jezelf te accepteren
  • Omarm je imperfecties
  • Met boek Brené Brown cadeau
Online training

Omgaan met depressie

  • Leer depressie beter begrijpen aan de hand van de laatste wetenschappelijke inzichten
  • Ontdek welke eerste stappen je kunt zetten om beter met je depressie om te gaan
  • Inspirerende sessies met video en achtergrondartikelen
Online training

Meer genieten van seks

  • Nog meer genieten van seks, alleen én samen
  • Ontdek jouw seksuele rem en gaspedaal
  • Leer welke seksmythes er zijn, en hoe die jouw plezier in de weg kunnen staan
169953