Online training

Mindful eten

Korting voor abonnees

Met deze online training werk je aan een ontspannen relatie met eten. Je leert beter te luisteren naar je lichaam, waardoor je meer geniet en genoeg hebt aan minder.

Dit leer je

Leer naar je lichaam luisteren

  • Leer met minder eten toch genoeg te hebben
  • Ontdek voor welke eetprikkels je gevoelig bent
  • Doorbreek automatische eetpatronen
  • Met verrassende eet-opdrachten om meer te genieten
  • Meditatie en mindfulness-oefeningen
  • Extra: dagboek-app om je vorderingen bij te houden
Een online training volgen

Zo werkt het

Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers
Met de beste experts
Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers
Je volgt de training in een besloten leeromgeving
Veilige online omgeving
Je volgt de training in een besloten leeromgeving
Werk aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt
In je eigen tempo
Werk aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt
Je kunt de training overal volgen: op je tablet, mobiel of desktop
Werkt op al je apparaten
Je kunt de training overal volgen: op je tablet, mobiel of desktop
Ruim 44.000 mensen gingen je voor
In goed gezelschap
Ruim 44.000 mensen gingen je voor
Onze klantenservice staat voor je klaar
Hulp bij de hand
Onze klantenservice staat voor je klaar

Mijn eerste eye-opener: ik at een stukje koek waarbij ik er tijdens het eten achter kwam dat ik het eigenlijk helemaal niet zo lekker vond.

Rob

Door deze training lukt het mij nu eindelijk om maat te houden. Ik heb minder behoefte aan zoetigheden en snaai minder. De eerste kilo's zijn eraf!

Annemarie
Rita Zeelenberg
Maak kennis met de expert

Onder leiding van Rita Zeelenberg

Rita Zeelenberg stelde de training samen. Zij is mindfulnesstrainer en deskundige op het gebied van mindful eten. Rita: "Mindfulness in je eetpatroon brengen, betekent aandacht hebben voor je lichaam, merken wat het nodig heeft en hoeveel. Er zijn verschillende wetenschappelijke onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat het volgen van een mindful-eten-training werkt." Rita is ook auteur van het boek Ontspannen eten.
12 gevarieerde sessies

Inhoud van deze online training

1
Wat is mindful eten?

Wat kan mindful eten je opleveren? Is mindful eten een dieet? En: hoe mindful eet je al? In deze eerste sessie krijg je antwoord op deze vragen.

2
Echt genieten van je eten

In deze sessie ga je ontdekken hoe je door aandacht meer van je eten kunt genieten. Want: meer genieten leidt tot minder eten.

3
Leer je lichaam kennen

Voor een gezonde leefstijl is het belangrijk om het contact met je lichaam te herstellen. Lichamelijke signalen zijn de beste raadgevers bij goede verzorging van jezelf.

4
Zeven soorten honger

Er bestaan minstens zeven soorten honger, ofwel zeven soorten triggers om te gaan eten. Als je deze leert kennen, kan dat helpen om bewustere eetkeuzes te maken.

5
Leer pauzeren

In deze sessie leer je hoe je je eettempo kunt verlagen. Eet je langzaam, dan vergroot het de kans dat je het signaal dat je voldaan bent op tijd opvangt.

6
Ken je eetpatronen

Je hebt onderzocht hoe de zeven soorten honger jouw eetgedrag beïnvloeden. In deze sessie gaan we kijken wat je is opgevallen. Zijn er patronen te herkennen?

7
Je overtuigingen loslaten

Er zijn boeken vol geschreven over welk voedsel goed of slecht voor je is. En ook van je ouders heb je meegekregen hoe je met eten om hoort te gaan. Zo laat je al die regels los en volg je je eigen pad.

8
Voorkom gedachteloos eten

Je brengt in kaart welke dingen ervoor zorgen dat je onbewust méér eet, en gebruikt ze vervolgens om minder te gaan eten zonder dat je er extra moeite voor hoeft te doen

9
Omgaan met emotie-eten

Psychologe Greta Noordenbos legt uit wat emotie-eten inhoudt en waarom we zo vaak naar eten grijpen als we eigenlijk moe, verdrietig, verveeld, onzeker of boos zijn.

10
Bij sterke eetdrang

Wat kun je doen als je door een sterke eetdrang wordt overvallen? Je leert het in deze sessie.

11
Niet-ideale omstandigheden

Hoe eet je aandachtig met drie kleine kinderen aan tafel, ’s ochtends met vliegende haast, of tijdens een intensief gesprek onder een zakendiner? Breng je eigen lastige situaties in kaart.

12
Mindful blijven eten

Er zijn veel aspecten van jouw omgang met eten de revue gepasseerd. Nu is het tijd om stil te staan bij wat je geleerd hebt, en bij hoe je ook na deze training mindful kunt blijven eten

Wat past het beste bij je?

Direct inschrijven

Meest gekozen

Dit vind je misschien ook interessant

Training

Vergroot je zelfvertrouwen

Hoe je steviger in je schoenen gaat staan ontdek je tijdens deze training!

Lees verder
Training

Hoogsensitiviteit als kracht

Maak van je kwetsbaarheid je kracht en kom als hoogsensitief persoon tot bloei.

Lees verder
Training

Rust in je hoofd

Leer je het kritische stemmetje in je hoofd het zwijgen op voor meer rust!

Lees verder