Zonnig de herfst in, oefeningen in optimisme (2)

  • 99 woorden
  • leestijd is
  • 1 minuut
Op deze en de volgende pagina’s vindt u oefeningen in optimisme. Kies er een paar uit en doe die ook echt trouw: hoe meer u oefent, hoe behendiger uw brein wordt in positief denken. Kies oefeningen die bij u passen en ga ze gewoon doen – ja, elke dag.

Schoonheid

Open uw ogen voor schoonheid. Ook dat werkt stressverminderend. In het dagelijks leven is er veel moois te zien als u er maar oog voor heeft. Kijk eens wat vaker aandachtig naar uw omgeving.

Benoem wat mooi is, sla die beelden op en probeer ze later weer voor de geest te halen. Hoe meer u uw brein traint in het waarnemen van schoonheid, hoe vaker u het ook in kleine dingen zult zien. [Uit: Psychologie Magazine, september 2013]

Oefening 3: Verras uzelf

Bestel nu het septembernummer 2013, waarin het artikel staat: Stem uw brein zonniger met nog 7 oefeningen voor een positiever brein.

auteur

Anne Pek

Sinds oktober 2005 werk ik voor Psychologie Magazine. Mijn aandachtsgebied is 'Gezondheid en therapie'. Een terrein waarop veel gebeurt.

» profiel van Anne Pek
  • Meer over

    Depressie

    Als er al íéts is wat je wilt wanneer je depressief bent, dan is het wel de gordijnen dichttrekken en onder een deken kruipen. Depressie is een geestelijke toestand waarin je absoluut niets positiefs meer kunt ontdekken: niet aan de wereld in z'n geheel en niet aan je eigen leven in het bijzonder.

    Bekijk dit thema

Dit vind je misschien ook interessant

Kort

Tryptofaan tegen depressie?

Lees verder
Verhaal

Pleidooi voor het ommetje

Onze grootouders gingen ’s avonds een blokje om, onze ouders sleepten ons op zondag het bos in. En...

Lees verder
Advies

Ik slik al tien jaar antidepressiva

Lees verder
Artikel

Met of zonder pillen?

Lees verder
Advies

Burn-out, depressie en voeding

Lees verder