Video: Eerste hulp bij burn-out

  • 90 woorden
  • leestijd is
  • 1 minuut
We komen er vaak te laat achter dat ons stressniveau gevaarlijk hoog is opgelopen. Terwijl je burn-out klachten juist het beste kunt aanpakken in een vroeg stadium.

Psycholoog Najla deelt in deze video vijf wetenschappelijk bewezen tips hoe je stress kunt verminderen en een burn-out voorkomen:
1. Herken de alarmsignalen (zoals hoofdpijn en hartkloppingen, maar ook een kort lontje en moeilijk beslissingen nemen);
2. Neem afstand (dan laat je je niet opslokken door moeilijke situaties);
3. Lucht je hart (een burn-out ontstaat vaak door een conflict, dus praat erover);
4. Zet jezelf na werktijd uit (ga niet door met werkmail maar doe iets waar je energie van krijgt);
5. Neem vroeger pauze (midden in de ochtend heeft meer effect dan na 12 uur).

Lees door via 100% Digitaal

  • Toegang tot álle online artikelen
  • Altijd het nieuwste magazine
  • Korting op onze trainingen
Al vanaf €4,- per maand!
Al abonnee? Log in
auteur

Psycholoog Najla

Samen met psycholoog Najla ontwikkelden we de YouTube-serie '5 tips van psycholoog Najla'.

» profiel van Najla Edriouch
  • Meer over

    Werk

    Welk type werk als betekenisvol voelt, is voor iedereen anders. Ben je ontevreden of twijfel je aan het nut van je werk? Soms kan het helpen om anders tegen je werk aan te kijken; misschien valt er nog een mouw aan te passen. Of is het toch tijd voor een andere baan?

    Bekijk dit thema

Dit vind je misschien ook interessant

Advies

Ik heb een goed leven, maar ik voel me zo down

Lees verder
Recensie

3 kijktips over leven met een psychische aandoening

Voor als je vanavond nog niets gepland hebt.

Lees verder
Advies

Terug op de werkplek na burn-out

Lees verder
Artikel

De dag door met kalme energie

Lees verder
Kort

Ligt een burn-out op de loer?

Lees verder
Artikel

‘Ik doe het zo slecht nog niet!’

Lees verder
Advies

Ik kan mijn werk niet goed doen

Lees verder
Verhaal

Praten op je werk over psychische problemen

Lees verder