De vraag
Is een supplement Omega 3 voldoende?
Geachte mevrouw,
Is volgens u het supplement Omega 3 voldoende om dagelijks in te nemen? Ik heb gelezen dat Omega 6 en Omega 9 niet nodig zouden zijn. Welke hoeveelheid beveelt u aan? En wat is de aanbevolen dagelijkse dosering van Glucosamine met chondroitine met MSN?
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Mieneke

Het advies
Expert
Jeanne de Vries
Beste Mieneke,
Hoeveel omega 3 vetzuren zinvol zijn is niet duidelijk. In onderzoek wordt meestal een paar gram per dag gebruikt. We denken dat het voldoende is om 1 tot 2 keer per week vette vis te eten, om gunstige effecten op onze gezondheid te zien. Of extra visolie daarnaast nog zinvol is, is niet duidelijk.
Groeten, Jeanne de Vries
Dit vind je misschien ook interessant
Interview
Jaap Seidell: ‘Water drinken wordt weer hip’
Obesitas is de cholera van deze tijd, zegt voedingsdeskundige Jaap Seidell. De schuld ligt niet bij ...
Lees verder
Interview
Jaap Seidell: ‘Water drinken wordt weer hip’
Lees verder
Branded content
Hoe cadeaus geven je relaties kan verdiepen
Natuurlijk draaien kerst en Sinterklaas niet alleen maar om cadeaus, maar de feestdagen zijn wel het...
Lees verder
Branded content
Hoe cadeaus geven je relaties kan verdiepen
Lees verder
Column
Bij de relatietherapeut: de depressie van je partner
Elke maand een inkijkje in de praktijk van relatiepsycholoog Jean-Pierre van de Ven. Deze maand over...
Lees verder
Column
Bij de relatietherapeut: de depressie van je partner
Lees verder
Kort
Vis maakt puber slim
Vis is goed voor het brein van ­baby’s en ouderen, wisten we al. Nu heeft grootschalig Zweeds...
Lees verder
Verhaal
Eten voor de wetenschap
Zet een waterdampmachine boven het buffet en de salades vliegen weg. Maar als je wilt dat mannen bio...
Lees verder
Advies
Hoe voorkom ik haaruitval?
Lees verder
Kort
Vet door stress
Vrouwen die herrie hoorden tijdens de taak, aten na afloop dubbel zoveel vette snacks als vrouwen di...
Lees verder
Artikel
MEER ENERGIE!
's Ochtends opstaan gaat moeizaam en hele dagen werken is zwaar. In de herfstmaanden draait de motor...
Lees verder
Recensie
Graatmager en toch te dik: overwin uw angst
Hoe kun je patiënten met een eetstoornis helpen zichzelf te accepteren en normaal om te ­leren gaa...
Lees verder
9027