Ik wil niet meer altijd moe en gestrest zijn

Beste Mevrouw Schuitemaker,
Na zes maanden zwangerschaps-, bevallings- en ouderschapsverlof, ga ik binnenkort weer aan het werk. Ik heb twee kinderen en een man die 4 lange dagen maakt per week. Ik werk ook 4 dagen per week. Naast mijn werk studeer ik. Tijdens mijn verlof heb ik echt even rust gekregen (in mijn hoofd). Ik wil heel graag die rust vasthouden als ik weer ga werken en niet van hot naar her rennen en alles net niet bij volle bewustzijn doen en altijd moe en een beetje gestrest zijn.

Heeft u tips (behalve een schoonmaakster die we hebben ingehuurd en bestellen bij AH) die me zouden kunnen helpen om mijn 'hoofd koel te houden'?

Hartelijk dank en vriendelijke groeten,
Mevrouw Van den Meeren

Ons advies

En: Zorg vooral dat er tijd is voor de BV IK, eigenlijk moet je daar alleen GEVERS hebben staan. Houd in gedachten bij tijdsbesteding: ik heb altijd tijd voor die dingen, die ik wil doen. Ik volbreng wat ik belangrijk vind. Het gaat altijd om Prioriteit aan iets geven of niet. En niet om Geen Tijd hebben.

Ik heb geen tijd is een smoes. Het gaat dan om: Ik wil (nu) niet.

Hoe is de verdeling in jouw kwadranten en wat ga je hieraan veranderen?
Wanneer en hoe?

Hoe is de balans tussen energievreters en energiegevers en wat ga je hieraan veranderen? Wanneer en hoe?

Vriendelijke groet,
Annemie Schuitemaker

Expert

annemie schuitemaker

Dit vind je misschien ook interessant

Kort

Waarom raken kerstcommercials ons?

We geven het liever niet toe, maar elk jaar is er rond kerst wel weer een commercial die een emotion...

Lees verder
Branded content

Kleine daden, groots effect

Goede daden verricht je per definitie voor een ander. Maar altruïsme blijkt ook nog eens goed voor ...

Lees verder
Artikel

Schrijfwedstrijd ‘En nu is het klaar’

Welke gebeurtenis of periode wil jij achter je laten?

Lees verder
Artikel

Het effect van het milieu waarin je opgroeit

Lees verder
Interview

Cabaretier Vincent Bijlo: ‘Als blinde moet je veel harder je best doen’

Lees verder
Kort

Hard-to-get maakt ongewild

Lees verder
Interview

Jeugdpsycholoog Mitch Prinstein: ‘Hoe innemender je bent, hoe verder je komt’

Lees verder
Artikel

5 tips voor leven met AD(H)D

Lees verder
Verhaal

Schrijven helpt: Afscheid nemen van oud zeer

Lees verder