De vraag
Hoe kan ik spontaner reageren?
Hallo Ursela,
Op mijn werk word ik gezien als een nadenkend, doortastend en intelligent mens. Toch zou ik wat meer spontaniteit in mijn werk willen inbrengen om meer balans te krijgen. Ik begin veelal eerst na te denken en dan pas te reageren. Dit is niet altijd wenselijk.
Groet, Lola

Het advies
Ursela van Stekelenburg
Beste Lola,
Nadenkend, doortastend en intelligent, dát zijn mooie complimenten. Daar mag je zeker trots op zijn. Toch wil je ook graag meer spontaniteit in je werk aan den dag leggen.
Meer spontaan worden, opwellingen aanstonds uiten, het onvoorbedachte zonder nadere overwegingen tot uiting laten komen, dát kan. Dat kan middels een cursus, een cursus om je intuïtieve ontwikkeling te bevorderen. Kijk daarom eens op internet, naar de vele mogelijkheden die jou daartoe ter beschikking staan.
Lola, graag wil ik je nog meegeven dat je gelukkig mag zijn met wie je bent! Blijf daarom die authentieke Lola, eventueel ‘opgesmukt’ met een vleugje spontaniteit!
Hartelijke groet,
Ursela van Stekelenburg
www.cleverwise.com
Dit vind je misschien ook interessant
Verhaal
‘Dat heb ik nou ook…’
Goed luisteren is moeilijk. Tijdens gesprekken raken we snel afgeleid en we voelen ons veel beter al...
Lees verder
Verhaal
‘Dat heb ik nou ook…’
Lees verder
Verhaal
Dit zijn de 5 typen slechte slapers
Nachtelijk gewoel, overdag moe zijn en niets kunnen hebben: wie kampt met slapeloosheid zal dit alle...
Lees verder
Verhaal
Dit zijn de 5 typen slechte slapers
Lees verder
Advies
Mijn partner houdt geen rekening met mij
Lees verder
Artikel
De psychologie van het e-mailen
Fervente e-mailers zingen de lof van het nieuwe medium. Het is laagdrempelig, je maakt snel nieuwe c...
Lees verder
Advies
Mijn vriend komt telkens zijn belofte niet na
Lees verder
Artikel
Listige gesprekstechnieken
‘Heb je meer zin in seks als je op vakantie bent, of maakt dat niets uit?’ Grote kans da...
Lees verder
Artikel
Gewóón zeggen wat je wilt
Redacteur Manon Sikkel leert assertiever te communiceren
Lees verder
Artikel
Help, ik moet bellen
Stel je belangrijke telefoongesprekken vaak uit? Reageer je op gemiste oproepen met een whatsappje o...
Lees verder