De vraag
Hoe gaat het nu met u?
Beste meneer Solomon,
Bedankt voor het schrijven van uw boek over depressie. Ik heb het gelezen toen ik een heftige depressie had en het voelde als een goede vriend die mij begrijpt. Net zoals bij u, leek er geen reden te zijn om depressief te worden, er was niks mis met mijn 24-jaar oude leventje?
Kunt u vertellen wanneer u weer in Nederland bent? (ik woon in Utrecht). Het zou veel voor me betekenen om een lezing van u bij te wonen. En kunt u me vertellen hoe het nu met u gaat?
Dag, Meike

Het advies
Andrew Solomon
Beste Meike,
Heel erg bedankt voor je mooie woorden. Dat is precies waar een auteur van droomt, te horen dat zijn werk iemand daadwerkelijk heeft geholpen. Ik ben blij je te kunnen zeggen dat het goed met me gaat op dit moment. Ik heb wel wat ups en downs, zoals ik die mijn hele leven waarschijnlijk nog wel vaker zal hebben, maar in wezen gaat het prima. Ik hoop naar Nederland te komen als mijn roman daar gepubliceerd wordt ('A stone boat', moet nog in het Nederlands uitkomen, red.), ergens volgend jaar, maar er is nog geen datum geprikt. Ik hoop dat mijn komst goed aangekondigd zal worden; ik hou jullie graag op de hoogte. Ik hoop dat het met jou ook beter gaat en ik wens je veel vreugde en sterkte toe!
Andrew Solomon
Dit vind je misschien ook interessant
Artikel
De weg omhoog
De een haalt de schouders op na een tegenvaller, de ander raakt in een dip of erger. Het verschil? B...
Lees verder
Verhaal
Wat te doen bij keuzestress?
Net als veel leeftijdgenoten wil journalist Carlijn Bult (32) graag álles uit het leven halen, maar...
Lees verder
Verhaal
Waarom we psychische klachten verschillend beoordelen
Lees verder
Artikel
Doorbreek je leefregels
Lees verder
Advies
Hoe kan ik positief over mezelf denken?
Lees verder
Artikel
Gebruik je handen!
Lees verder
Advies
Mijn depressieve moeder dreigt met zelfmoord
Lees verder
Advies
Ik wil contact met de buitenwereld houden
Lees verder