De vraag
Ben ik te saai voor vrouwen?
Beste Jolet,
Ik ben een (niet onknappe) alleenstaande man van 54 jaar met een leuke baan en heb al jaren een abonnement op jullie blad. Via internet zoek ik een relatie, maar ik krijg haast geen reacties. Mijn hobby’s zijn de computer, fietsen en verzamelen. Ben ik te saai voor vrouwen? Willen vrouwen geen latrelatie meer? Respecteert men mijn politieke richting niet? 1,5 miljoen Nederlanders hebben hetzelfde als ik gestemd.

Het advies
Jolet Plomp
Psychologie
Antwoord van Jolet
Ik merk dat veel vrouwen van rond de vijftig tegenwoordig kritisch zijn in hun partnerkeuze omdat ze behoorlijk tevreden zijn met hun leven als ‘alleenstaande met baan en vriend(inn)en’. Gezinsvorming is niet meer aan de orde en ook voor status of geld hebben ze geen man nodig.
Ze zoeken wel, want ze missen iets, maar ze komen alleen in beweging voor een perfecte man. Het kan dus aan de vrouwen liggen. Het kan ook zijn dat bij uw specifieke profiel weinig vrouwen passen. U kunt het profiel bijstellen, maar het lijkt me beter om geduldig te blijven doorzoeken. Op ieder potje past immers een dekseltje.
Het kan ook nog aan uw presentatie liggen. Soms hebben contactadvertenties als ondertoon ‘Ik heb niemand nodig’ of ‘Je deugt niet als je me niet wilt’. Dan klinkt er boosheid door over het afgewezen zijn. Vraag een goede vriend uw tekst eens te beoordelen. Uw interesse in psychologie lijkt me een pluspunt!
vriendelijke groet,
Jolet Plomp
Dit vind je misschien ook interessant
Artikel
Liefde is een lijdensweg
Niet zeggen dat je van iemand houdt omdat je bang bent; razend worden omdat je niet kunt toegeven da...
Lees verder
Artikel
Liefde is een lijdensweg
Lees verder
Branded content
Hoe cadeaus geven je relaties kan verdiepen
Natuurlijk draaien kerst en Sinterklaas niet alleen maar om cadeaus, maar de feestdagen zijn wel het...
Lees verder
Branded content
Hoe cadeaus geven je relaties kan verdiepen
Lees verder
Kort
Geuren helpen bij het studeren
Wat je overdag leert, wordt ’s nachts opgeslagen in het langetermijngeheugen. Bij die opslag kan j...
Lees verder
Kort
Geuren helpen bij het studeren
Lees verder
Artikel
Chemie van de liefde
De eerste kus zorgt voor passie en knikkende knieën. Niet omdat het volgens romantici zo hoort, maa...
Lees verder
Artikel
Liefde zit in de genen
Relaties Bij het zoeken van onze partner en onze vrienden kiezen we het liefst mensen uit die een be...
Lees verder
Advies
Is dit de ware?
Lees verder
Advies
We vertrouwen elkaar niet
Lees verder
Artikel
Vergeefs verlangen
Een lach, een hand die iets te lang op een schouder blijft rusten: verliefden putten overal hoop uit...
Lees verder
Interview
‘Youp van ’t Hek zijn stelt niks voor’
Hij is de succesvolste cabaretier van Nederland, maar dat zegt weinig, vindt hij zelf: ‘Ik heb gew...
Lees verder
4146