Online training

Stop met piekeren

NIEUW!

Krijg weer grip op je gedachten waardoor je meer energie overhoudt en geniet van een betere nachtrust.

Dit leer je

Krijg grip op je gedachten

  • leer benoemen wat goed is
  • nadenken in plaats van piekeren
  • zonder oordelen naar je gedachten kijken
  • inzicht in je eigen denkgewoontes
  • extra tips en trucs voor nachtelijk piekeren
  • inclusief stappenplan voor het nemen van beslissingen
Een online training volgen

Zo werkt het

Werk aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt
In je eigen tempo
Werk aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt
Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers
Met de beste experts
Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers
Je kunt de training overal volgen: op je tablet, mobiel of desktop
Werkt op al je apparaten
Je kunt de training overal volgen: op je tablet, mobiel of desktop
Je volgt de training in een veilige besloten leeromgeving
Interactieve online omgeving
Je volgt de training in een veilige besloten leeromgeving
Ruim 44.000 mensen gingen je voor
In goed gezelschap
Ruim 44.000 mensen gingen je voor
Voor meer zelfinzicht en om je voortgang bij te houden
Inclusief dagboek-app
Voor meer zelfinzicht en om je voortgang bij te houden

De training heeft me veel geleerd over mijn (negatieve) denkpatronen. Ik merk dat ik ze nu herken én niet in cirkeltjes blijf denken.

Annemijn
Ad Kerkhof
Maak kennis met de expert

Onder leiding van Ad Kerkhof

De online training Stop met piekeren is gemaakt door de redactie van Psychologie Magazine in samenwerking met Ad Kerkhof.

Ad Kerkhof is hoogleraar klinische psychologie aan de Vrije Universiteit, waar hij onderzoek doet naar de effecten van piekeren. Daarnaast helpt hij als psychotherapeut mensen hun gedachten onder controle te krijgen. Ook is hij auteur van het boek Piekeren.
12 gevarieerde sessies

Inhoud van deze online training

1
Meet je piekerniveau

Om je vooruitgang te kunnen bepalen, houd je gedurende de training bij in hoeverre je de afgelopen week hebt gepiekerd. Bovendien ga je vanaf dit moment niet meer de hele dag door piekeren.

2
Zoek afleiding

In deze sessie onderzoek je met welke plezierige activiteiten je jezelf kunt afleiden als je het idee hebt dat je niet kunt stoppen met onnodig denken.

3
Haal het getob uit je hoofd

Je kunt het gepieker uit je hoofd halen door je gedachten op te schrijven en ze te delen met anderen. In deze sessie ga je hier direct mee aan de slag.

4
Maak je denkbeelden realistisch

Wie veel piekert, stelt zich vaak catastrofale gebeurtenissen voor. In deze sessie maak je je denkbeelden uiteindelijk realistisch.

5
Benoem wat goed is

Iedereen heeft zaken om trots op te zijn. Voor wie vooral aandacht heeft voor wat er níet goed is, is er werk aan de winkel.

6
Vang je muizenissen

Heb je het wel door als het piekeren weer begint? Bewustwording van je negatieve gedachten is belangrijk om ze onschadelijk te kunnen maken.

7
Pak het redelijk aan

In deze sessie ga je aan de slag met een van je favoriete piekeronderwerpen, of het onderwerp waarover je het meest piekert. Hoe kun je er een redelijk verhaal van maken?

8
Denken in plaats van piekeren

Je gaat aan de slag met een schrijfoefening om door een andere bril te kijken naar een nare gebeurtenis uit het verleden waarover je weleens piekert.

9
Lekker ontspannen dwarrelen

In deze sessie leer je om zonder te oordelen naar je eigen gedachten te kijken. Je hébt gedachten, je bént niet je gedachten.

10
Ontmasker je denkgewoonten

Zonder enige kennis etiketten plakken, lekker zwart-witdenken. Piekeraars maken gebruik van een aantal hardnekkige denkgewoonten. In deze sessie ontmasker je je denkfouten.

11
Neem een beslissing

Veel piekeraars blijven maar om een beslissing heen draaien, ze blijven besluiteloos en passief. Een stappenplan helpt je een knoop door te hakken.

12
Breng humor in je leven

Veel piekeraars zijn bang dat hun zorgen waar worden. Maar stel je nu eens voor dat dat inderdaad gebeurt. En zeg vervolgens tegen jezelf: ‘Nou en?’ Of: ‘O ja?’

Wat past het beste bij je?

Direct inschrijven

Meest gekozen

Dit vind je misschien ook interessant

Training

Goed zoals je bent

Met deze online training leer je om jezelf te accepteren zoals je bent, mét al je imperfecties.

Lees verder
Training

Bescherm jezelf tegen narcisme

Lees verder
Training

Rust in je hoofd

Leg het kritische stemmetje in je hoofd het zwijgen op voor meer rust!

Lees verder