Krijg grip op je gedachten

Positief denken

€ 75,- Abonneeprijs € 67,50
NIEUW!

We malen wat af met zijn allen: bijna een kwart van de Nederlanders is er zelfs dagelijks meer dan een uur mee bezig. Waarom kwellen we onszelf zo?

In de training Positief denken krijg je bewezen effectieve technieken aangereikt die je zullen helpen structureel minder te piekeren en je zorgen te verminderen. Uiteindelijk krijg je grip op je gedachten, houd je meer energie over en geniet je van een betere nachtrust.

  • Wat leer ik?

    in de training Positief Denken leer je...

    • benoemen wat goed is
    • nadenken in plaats van piekeren
    • zonder oordelen naar je gedachten kijken
  • Wat krijg ik?

    in 12 lessen krijg je onder andere...

    • inzicht in je eigen denkgewoontes
    • extra tips en trucs voor nachtelijke piekeraars
    • een stappenplan om beslissingen te maken

Over deze training

  • Hoe werkt de training precies?

    Als je je inschrijft voor de training Postitief Denken krijg je toegang tot ons online trainingsplatform. Je kunt de training op je mobiel, tablet of pc volgen. Het is een veilige omgeving waarin je zelf in de beslotenheid van je eigen huis (of juist lekker onderweg in de trein) kunt werken aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt.

    Via het platform krijg je als studiemateriaal filmpjes, schrijf- en doe-opdrachten. Door de opdrachten te maken krijg je inzicht in jezelf, je gedrag en reacties. Daarin word je begeleid door de filmpjes en teksten in de training; niet door een coach die je werk leest.

    We hebben twaalf lessen gemaakt die je in je eigen tempo kunt volgen. Mocht je halverwege de les weg moeten of iets langer of het antwoord willen nadenken, dan kun je altijd tussentijds opslaan en later weer verder gaan. Eerder gegeven antwoorden en verdiepingsmateriaal kun je -tot een jaar na afronden van de training- terugvinden.

    Bij de training Positief Denken hoort een speciale dagboek-app, waarin je je vorderingen kunt bijhouden.

  • Hoe is de training opgebouwd?

    De training bestaat uit:

    • 12 lessen die je op eigen tempo doorloopt. Voor het beste resultaat raden we je aan 6 tot 8 weken over de training te doen.
    • Een dagboekapp waarin je bijhoudt hoeveel (of hoe weinig) je piekert.
    • Inspirerende en verhelderende filmpjes.
    • Geluidsfragmenten, zoals geleide ontspanningsoefeningen en oefeningen met positief piekeren.
    • Diverse doe-opdrachten die je meer zelfinzicht geven.
    • Inspirerende achtergrondverhalen van de schrijvers van Psychologie Magazine.

     

  • Welke onderwerpen worden behandeld?

    In de lessen worden onder andere de volgende onderwerpen behandeld:

    • Hoe kun jij jezelf afleiden van vervelende gedachten?
    • Hoe haal je het getob uit je hoofd?
    • Hoe denk je realistisch en constructief?
    • Hoe stel je een piekerkwartier in?
    • Hoe relativeer je je gedachten?
    • Wat zijn je denkgewoonten en valkuilen?
    • Hoe breng je humor in gedachten en kun je lekker ontspannen denken?
    • Hoe neem je een goede en gedegen beslissing zonder eindeloos na te denken?

     

  • Werkt de training?

    Als je serieus aan de slag gaat en de tijd neemt om te oefenen, is de kans groot dat het gepieker aanzienlijk vermindert. De training is gebaseerd op de principes van de cognitieve gedragstherapie; een methode waarmee je werkt met simpele, concrete en bewezen oefeningen.

  • Hoeveel tijd kost de training me?

    De training bestaat uit 12 lessen. Als je een les afrondt, kun je direct starten met de volgende. Hierdoor kun je deze training helemaal in je eigen tempo doorlopen.

    Je profiteert echter het meest van deze training als je na elke les een pauze inlast om te oefenen en de stof te laten bezinken. Soms vragen we je een paar dagen te oefenen met een opdracht of een dagboekje bij te houden. Doe dat dan ook. Je doorloopt de training dan in 6 tot 8 weken.

    Hoe lang je bezig bent met een les wisselt, maar reken op ongeveer een half uur tot een uur. Daarnaast plan je twee keer per dag het piekerkwartier  in en zul je zien dat je gedurende de dag technieken oefent met technieken die je krijgt aangereikt.

     

     

  • Ik lig 's nachts vaak te woelen, is deze training geschikt voor mij?

    Veel cursisten volgen deze training omdat ze juist ’s nachts wakker liggen en piekeren over de meest onbenullige zaken. Alles lijkt ’s nachts een stuk groter. Als je bijvoorbeeld denkt wat je allemaal nog moet doen op je werk, blijkt de to-dolijst de volgende dag toch best behapbaar. Hoe stop je dat nachtelijke gepieker?

    Gedurende de training Positief Denken zul je merken dat je je nachtelijke gewoel onder controle krijgt. Je leert niet om je gedachten stop te zetten, maar uit te stellen of om aan leuke dingen te denken. Daarnaast geven we extra tips voor mensen die juist ’s nachts piekeren. Dus ja, deze training is uitermate geschikt voor jou, nachtbraker.

de expert

Maak kennis met Ad Kerkhof Ad Kerkhof
De online training Stop met piekeren is gemaakt door de redactie van Psychologie Magazine in samenwerking met Ad Kerkhof.

Hij is hoogleraar klinische psychologie aan de Vrije Universiteit, waar hij onderzoek doet naar de effecten van piekeren. Daarnaast helpt hij als psychotherapeut mensen hun gedachten onder controle te krijgen. Ook is hij auteur van het boek Piekeren.
Ontvang een proefles (gratis)

Dit vind je misschien ook interessant

Training

Vergroot je zelfvertrouwen

Lees verder
Training

Rust in je hoofd

Lees verder
Training

Leer loslaten

Lees verder
bewezen effectief
bewezen effectief
een leven lang profijt
een leven lang profijt
laatste inzichten uit de wetenschap
laatste inzichten uit de wetenschap