Krijg grip op je gedachten

Positief denken

€ 75,- Abonneeprijs € 67,50
NIEUW!

Met deze krachtige online training Positief denken krijg je inzicht in je eigen denkgewoontes en leer je met bewezen effectieve technieken structureel minder te piekeren. Zo krijg je weer grip op je gedachten waardoor je meer energie overhoudt en geniet van een betere nachtrust.

  • Wat leer je?

    In deze training leer je...

    • benoemen wat goed is
    • nadenken in plaats van piekeren
    • zonder oordelen naar je gedachten kijken
  • Wat krijg je?

    Deze training bestaat uit twaalf sessies. Hierin krijg je...

    • inzicht in je eigen denkgewoontes
    • extra tips en trucs voor nachtelijk piekeren
    • een handig stappenplan voor het nemen van beslissingen

Over deze training

  • Hoe gaat de training in z'n werk?

    Schrijf je nu in voor de online training Postitief denken en je krijgt direct toegang tot ons exclusieve online trainingsplatform. Je kunt de training overal volgen: op je mobiel, je tablet of pc. Het is een veilige omgeving waarin je zelf in de beslotenheid van je eigen huis (of juist lekker onderweg in de trein) kunt werken aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt.

    Via het besloten trainingsplatform ontvang je filmpjes, schrijf- en doe-opdrachten waarmee je direct aan de slag kunt. Door de opdrachten te maken, krijg je meer inzicht in jezelf, je gedrag en reacties. De filmpjes en teksten in de training begeleiden je in dit proces; er leest dus niemand met je mee.

    We hebben twaalf gevarieerde lessen ontwikkeld die je in je eigen tempo kunt volgen. Moet je halverwege de les weg of wil je iets langer over een antwoord nadenken? Dan kun je altijd tussentijds opslaan en later weer verder gaan. Je kunt je antwoorden en het verdiepingsmateriaal tot een jaar na afronden van de training terugvinden.

    Bij de online training Positief denken hoort ook een speciale dagboek-app, waarin je je vorderingen kunt bijhouden. Handig voor onderweg.

  • Hoe is de training opgebouwd?

    De training bestaat uit:

    • 12 gevarieerde lessen die je in je eigen tempo doorloopt. Voor het beste resultaat raden we je aan 6 tot 8 weken over de training te doen.
    • Een handige dagboekapp waarin je bijhoudt hoeveel (of hoe weinig) je piekert.
    • Inspirerende en verhelderende filmpjes.
    • Geluidsfragmenten, zoals geleide ontspanningsoefeningen en oefeningen met positief piekeren.
    • Diverse doe-opdrachten die je meer zelfinzicht geven.
    • Inspirerende achtergrondverhalen van de schrijvers van Psychologie Magazine.

     

  • Welke onderwerpen worden behandeld?

    In de lessen worden onder andere de volgende onderwerpen behandeld:

    • Hoe kun jij jezelf afleiden van vervelende gedachten?
    • Hoe haal je het getob uit je hoofd?
    • Hoe denk je realistisch en constructief?
    • Hoe stel je een piekerkwartier in?
    • Hoe relativeer je je gedachten?
    • Wat zijn je denkgewoonten en valkuilen?
    • Hoe breng je humor in gedachten en kun je lekker ontspannen denken?
    • Hoe neem je een goede en gedegen beslissing zonder eindeloos na te denken?

     

  • Hoe werkt de training?

    Als je serieus aan de slag gaat en de tijd neemt om te oefenen, is de kans groot dat je gepieker aanzienlijk vermindert. Deze krachtige training is gebaseerd op de principes van de cognitieve gedragstherapie; een methode waarmee je werkt met simpele, concrete en bewezen oefeningen.

  • Hoeveel tijd kost de training me?

    De training bestaat uit 12 lessen. Als je een les afrondt, kun je direct starten met de volgende. Hierdoor kun je deze training helemaal in je eigen tempo doorlopen.

    Je profiteert echter het meest van deze training als je na elke les een pauze inlast om te oefenen en de stof te laten bezinken. Soms vragen we je een paar dagen te oefenen met een opdracht of een dagboekje bij te houden. Doe dat dan ook. Je doorloopt de training dan in 6 tot 8 weken.

    Hoe lang je bezig bent met een les wisselt, maar reken op ongeveer een half uur tot een uur. Daarnaast plan je twee keer per dag een piekerkwartier in en zul je zien dat je gedurende de dag met de technieken oefent die je krijgt aangereikt.

     

     

  • Wat is het verschil met de trainingen Rust in je hoofd, Positief denken en Leer loslaten?

    Deze drie trainingen hebben een andere focus en hebben een andere wetenschappelijke basis.

    Rust in je hoofd: met deze online training leer je het kritische stemmetje in je hoofd het zwijgen op te leggen en mindful om te gaan met je emoties. Door zelfcompassie en met technieken uit de mindfulness vind je meer innerlijke rust en ben je vriendelijker voor jezelf. Deze training is geschikt als je (te) kritisch bent voor jezelf en op een milde manier met jezelf om wilt gaan.

    Positief denken: je krijgt inzicht in je eigen denkgewoontes en leer je met bewezen effectieve technieken structureel minder te piekeren. Ook leer je op een constructieve en positieve manier te denken, waardoor je beter beslissingen neemt. Zo krijg je weer grip op je gedachten waardoor je meer energie overhoudt en geniet van een betere nachtrust. Deze training is geschikt als je veel piekert, het moeilijk vindt om beslissingen te nemen of ’s nachts wakker ligt door je gedachten.

    Leer loslaten: ontdek hoe prettig het is om de controle los te laten en mee te waaien met de wind van het leven. Je leert lastige emoties een plaats te geven, zonder dat dat ze je ontregelen. Je gaat op zoek naar je drijfveren en je belemmeringen De training is gebaseerd op acceptance- en commitmenttheorie. Deze training is geschikt als je het lastig vindt om met negatieve emoties en gebeurtenissen om te gaan.

  • Ik lig 's nachts vaak te woelen, is deze training geschikt voor mij?

    Veel cursisten volgen deze training omdat ze juist ’s nachts wakker liggen en piekeren over de meest onbenullige zaken. Alles lijkt ’s nachts een stuk groter. Als je bijvoorbeeld denkt wat je allemaal nog moet doen op je werk, blijkt de to-dolijst de volgende dag toch best behapbaar. Hoe stop je dat nachtelijke gepieker?

    Gedurende de training Positief denken krijg je je nachtelijke gewoel langzaam onder controle. Je leert niet om je gedachten stop te zetten, maar je leert deze uit te stellen of om aan leuke dingen te denken. Daarnaast geven we extra tips voor mensen die juist ’s nachts piekeren. Dus ja, deze effectieve training is uitermate geschikt voor jou, nachtbraker.

de expert

Maak kennis met Ad Kerkhof Ad Kerkhof
De online training Positief denken is gemaakt door de redactie van Psychologie Magazine in samenwerking met Ad Kerkhof.

Ad Kerkhof is hoogleraar klinische psychologie aan de Vrije Universiteit, waar hij onderzoek doet naar de effecten van piekeren. Daarnaast helpt hij als psychotherapeut mensen hun gedachten onder controle te krijgen. Ook is hij auteur van het boek Piekeren.
Ontvang een proefles (gratis)

Wat cursisten zeggen

De training heeft me veel geleerd over mijn (negatieve) denkpatronen. Ik merk dat ik ze nu herken én niet in cirkeltjes blijf denken.
Annemijn

Kies jouw inschrijving

Wat past het beste bij je?
Meest gekozen

Dit vind je misschien ook interessant

Training

In 3 stappen naar je droombaan

Lees verder
Training

Denk je slank

Lees verder
Training

Leer loslaten

Lees verder
bewezen effectief
bewezen effectief
een leven lang profijt
een leven lang profijt
laatste inzichten uit de wetenschap
laatste inzichten uit de wetenschap