Online training

Hoogsensitiviteit als kracht

Actie
i.s.m.
Libelle

De training Hoogsensitiviteit als kracht helpt je omgaan met je hooggevoeligheid. Je ontdekt hoe je je grenzen herkent én bewaakt en hoe je van je hooggevoeligheid je kracht maakt.

 

“Ik ben heel enthousiast over deze samenwerking met Psychologie Magazine en denk dat deze training heel interessant is voor veel vrouwen.”

Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle

Dit leer je

Van kwetsbaarheid naar kracht

  • omgaan met prikkels en overprikkeling
  • je grenzen herkennen en bewaken
  • hoe je als hsp tot bloei kunt komen
  • een positief beeld krijgen over je hooggevoeligheid
  • met oefeningen en meditaties je zintuigen te kalmeren
  • met behulp van een speciale dagboekapp
Een online training volgen

Zo werkt het

Werk aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt
In je eigen tempo
Werk aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt
Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers
Met de beste experts
Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers
Je kunt de training overal volgen: op je tablet, mobiel of desktop
Werkt op al je apparaten
Je kunt de training overal volgen: op je tablet, mobiel of desktop
Je volgt de training in een veilige besloten leeromgeving
Interactieve online omgeving
Je volgt de training in een veilige besloten leeromgeving
Ruim 44.000 mensen gingen je voor
In goed gezelschap
Ruim 44.000 mensen gingen je voor
Voor meer zelfinzicht en om je voortgang bij te houden
Inclusief dagboek-app
Voor meer zelfinzicht en om je voortgang bij te houden
Elke van Hoof
Maak kennis met de expert

Onder leiding van Elke van Hoof

Elke van Hoof is klinisch psycholoog met specialisaties in trauma, stress, burn-out en hoogsensitiviteit. Ze doceert medische- en gezondheidspsychologie aan de Vrije Universiteit van Brussel en is daar coördinator van de opleiding Hoogsensitiviteit voor Professionals. Speciaal voor hoogsensitieve personen heeft zij diverse trainingen ontwikkeld.
13 gevarieerde sessies

Inhoud van deze online training

1
Wat is hoogsensitiviteit?

Expert Elke van Hoof legt in een video uit wat hoogsensitiviteit is en welke krachten je als hsp hebt. Vervolgens breng je je eigen gevoeligheid in kaart.

2
Hoe kijk jij tegen je gevoeligheid aan?

In de deze sessie ga je meer leren over de eigenschappen van hoogsensitieve personen,ontdek je hoe je zelf tegenover je hoogsensitiviteit staat en hoe je het optimale uit deze eigenschap kunt halen.

3
Jouw levensloop als hsp

Hoogsensitief word je niet, het is een karaktereigenschap die je al je hele leven hebt. In deze sessie ga je kijken welke invloed hoogsensitiviteit heeft gehad op jou als baby, kind, tiener en jongvolwassene. Werd het herkend of werd je weggezet als lastig of verlegen?

4
Gevoeligheid in de familie

In deze sessie ga je je familieleden eens in het licht van hoogsensitiviteit bekijken. Dat kan leiden tot meer begrip voor elkaar. Zeker als je er met elkaar over kunt praten.

5
Invloed op je leven

Je gaat kijken hoe overprikkeld je de afgelopen tijd bent geweest en wat de oorzaken daarvoor waren. Inzicht in je patronen gaat er uiteindelijk voor zorgen dat je meer grip krijgt op de prikkels en kunt voorkomen dat het je teveel wordt

6
Gevoeligheid voor afwijzing

Iedereen maakt positieve en negatieve ervaringen mee in het leven, maar op hsp’s hebben beide soorten ervaringen meer impact. Hsp’s die nare ervaringen op hebben gedaan als kind, kunnen hierdoor extra gevoelig worden voor stress, afwijzing en kritiek. In deze sessie ga je jouw gevoeligheid voor afwijzing onderzoeken en leer je manieren om er mee om te gaan.

7
Proactieve coping

Hsp’s die grip houden op hun overprikkeling ervaren hun sensitiviteit veel positiever dan hsp’s die zich vaak overspoeld voelen door alle indrukken. De eerste groep mensen plukt vooral de vruchten van hoogsensitiviteit. Wat is hun geheim?

8
Plan downtime

Door de verhoogde prikkelgevoeligheid heeft een hsp meer rust nodig dan gemiddeld; voldoende tijd om alle binnengekomen informatie te verwerken en te herstellen. In deze sessie gaan we kijken hoe je ‘downtime’ het beste kunt inzetten.

9
Hsp en werk

Hoogsensitiviteit kan op het werk echt van meerwaarde zijn, maar als de werkdruk hoog is of de sfeer slecht, lopen hsp’s meer risico op een burn-out. Daarom ga je in deze sessie bekijken hoe jij je sensitiviteit op het werk het best kunt inzetten en hoe je kunt voorkomen dat stress te veel vat op je krijgt.

10
Zelfbeeld

Veel gevoelige mensen denken een groot deel van hun leven dat er iets mis met ze is. Daarom is het is tijd om je zelfbeeld eens onder de loep te nemen. Want uit onderzoek blijkt dat de manier waarop je je eigen sensitiviteit waarneemt voor een groot deel bepaalt hoe je functioneert.

11
Relaties in balans

Relaties en sociale contacten kunnen voor een hsp behoorlijk lastig zijn. Je wilt dolgraag verbinding met anderen, maar het is je ook snel te veel. In deze sessie ga je leren hoe je beter voor jezelf en de ander kunt zorgen.

12
Bewaak je grenzen

Je hoeft niet mee te gaan in een tempo dat voor jou niet gezond is. Sterker nog, dat is heel onverstandig. Tijd om je grenzen te leren respecteren.

13
Wat heb je geleerd?

In deze sessie is het moment aangebroken om terug te kijken. Wat heb je bereikt en welke dingen wil je nog leren?

Direct inschrijven

Dit vind je misschien ook interessant

Training

Hoogsensitiviteit als kracht

Maak van je kwetsbaarheid je kracht en kom als hoogsensitief persoon tot bloei.

Lees verder
Training

Stop met piekeren

Leer met bewezen effectieve technieken structureel minder te piekeren. Meld je aan en start direct.

Lees verder
Training

Positief opvoeden voor puberouders

Maak het thuis leuker en makkelijker. Samen op een goede manier de puberteit door met onze nieuwste ...

Lees verder