Online training

Grip op je gedachten

€ 75,-

Start direct

Leer met bewezen effectieve technieken structureel minder piekeren. Voor meer energie, minder zorgen en positievere gedachten.

Grip op je gedachten
pijl
Dit leer je

Krijg grip op je gedachten

  • leer benoemen wat goed is
  • nadenken in plaats van piekeren
  • zonder oordelen naar je gedachten kijken
  • inzicht in je eigen denkgewoontes
  • extra tips en trucs voor nachtelijk piekeren
  • inclusief stappenplan voor het nemen van beslissingen
Een online training volgen

Zo werkt het

Werk aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt
In je eigen tempo
Werk aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt
Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers
Met de beste experts
Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers
Je kunt de training overal volgen: op je tablet, mobiel of desktop
Werkt op al je apparaten
Je kunt de training overal volgen: op je tablet, mobiel of desktop
Je volgt de training in een veilige besloten leeromgeving
Interactieve online omgeving
Je volgt de training in een veilige besloten leeromgeving
Ruim 44.000 mensen gingen je voor
In goed gezelschap
Ruim 44.000 mensen gingen je voor
Voor meer zelfinzicht en om je voortgang bij te houden
Inclusief dagboek-app
Voor meer zelfinzicht en om je voortgang bij te houden

De training heeft me veel geleerd over mijn (negatieve) denkpatronen. Ik merk dat ik ze nu herken én niet in cirkeltjes blijf denken.

Annemijn
Ad Kerkhof
Maak kennis met de expert

Onder leiding van Ad Kerkhof

De online training Grip op je gedachten is gemaakt door de redactie van Psychologie Magazine in samenwerking met Ad Kerkhof.

Ad Kerkhof is hoogleraar klinische psychologie aan de Vrije Universiteit, waar hij onderzoek doet naar de effecten van piekeren. Daarnaast helpt hij als psychotherapeut mensen hun gedachten onder controle te krijgen. Ook is hij auteur van het boek Piekeren.
pijl
12 gevarieerde sessies

Inhoud van deze online training

1
Meet je piekerniveau

Om je vooruitgang te kunnen bepalen, houd je gedurende de training bij in hoeverre je de afgelopen week hebt gepiekerd. Bovendien ga je vanaf dit moment niet meer de hele dag door piekeren.

2
Zoek afleiding

In deze sessie onderzoek je met welke plezierige activiteiten je jezelf kunt afleiden als je het idee hebt dat je niet kunt stoppen met onnodig denken.

3
Haal het getob uit je hoofd

Je kunt het gepieker uit je hoofd halen door je gedachten op te schrijven en ze te delen met anderen. In deze sessie ga je hier direct mee aan de slag.

4
Maak je denkbeelden realistisch

Stel jij je vaak catastrofale gebeurtenissen en doemscenario’s voor? In deze sessie maak je je denkbeelden realistisch.

5
Benoem wat goed is

In deze sessie sta je stil bij alles waar je trots op bent in je leven. Wat gaat goed? Waar ben je dankbaar voor? Op deze manier leer je om ook stil te staan bij de positieve kanten.

6
Vang je muizenissen

Heb je het door als je de controle over je gedachten verliest? Bewustwording van je negatieve gedachten is belangrijk om ze onschadelijk te kunnen maken.

7
Pak het redelijk aan

In deze sessie ga je aan de slag met de onderwerpen in je leven waar je je het meeste zorgen over maakt. Hoe kun je er anders tegenaan kijken?

8
Denken in plaats van piekeren

Je gaat aan de slag met een schrijfoefening om door een andere bril te kijken naar een nare gebeurtenis uit het verleden waarover je piekert.

9
Lekker ontspannen dwarrelen

In deze sessie leer je om zonder te oordelen naar je eigen gedachten te kijken. Je hébt gedachten, je bént niet je gedachten.

10
Ontmasker je denkgewoonten

Zonder enige kennis etiketten plakken, lekker zwart-witdenken. Veel mensen maken gebruik van een aantal hardnekkige denkgewoonten. In deze sessie ontmasker je je eigen denkfouten.

11
Neem een beslissing

Vaak blijf je maar om een beslissing heen draaien, waardoor je besluiteloos en passief wordt. Een stappenplan helpt je een knoop door te hakken.

12
Breng humor in je leven

Ben je bang dat je zorgen waarheid worden? In deze sessie stel je je voor dat dit inderdaad gebeurt. En zeg je vervolgens tegen jezelf: ‘Nou en?’

Direct inschrijven

Dit vind je misschien ook interessant

Training

Vergroot je assertiviteit

Hoe je vriendelijk maar krachtig voor jezelf kunt opkomen leer je tijdens deze training!
Lees verder
Training

Vergroot je assertiviteit

Hoe je vriendelijk maar krachtig voor jezelf kunt opkomen leer je tijdens deze training!
Lees verder
Training

Vergroot je zelfvertrouwen

Hoe je steviger in je schoenen gaat staan ontdek je tijdens deze training!
Lees verder
Training

Vergroot je zelfvertrouwen

Hoe je steviger in je schoenen gaat staan ontdek je tijdens deze training!
Lees verder
Training

Positief opvoeden voor puberouders

Maak het thuis leuker en makkelijker. Samen op een goede manier de puberteit door met onze nieuwste ...
Lees verder
Training

Positief opvoeden voor puberouders

Maak het thuis leuker en makkelijker. Samen op een goede manier de puberteit door met onze nieuwste ...
Lees verder
19326