Grip op je gedachten Grip op je gedachten
Online training

Grip op je gedachten

Leer met bewezen effectieve technieken structureel minder piekeren. Voor meer energie, minder zorgen en positievere gedachten.
  • In samenwerking met hoogleraar Ad Kerkhof
  • Volg de training vanuit huis op ieder apparaat
Grip op je gedachten
Grip op je gedachten
Eénmalig
€ 75,-
  • In samenwerking met hoogleraar Ad Kerkhof
  • Volg de training vanuit huis op ieder apparaat
Dit leer je

Krijg grip op je gedachten

  • leer benoemen wat goed is
  • nadenken in plaats van piekeren
  • zonder oordelen naar je gedachten kijken
  • inzicht in je eigen denkgewoontes
  • extra tips en trucs voor nachtelijk piekeren
  • inclusief stappenplan voor het nemen van beslissingen
Zelfstandig & in je eigen tempo
Zelfstandig & in je eigen tempo

Werk zelfstandig aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt

Met de beste experts
Met de beste experts

Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers

Interactieve online omgeving
Interactieve online omgeving

Je volgt de training in een veilige besloten leeromgeving

In goed gezelschap
In goed gezelschap

Ruim 44.000 mensen gingen je voor

12 gevarieerde sessies

Inhoud van deze online premium training

12 sessies -
Meet je piekerniveau

Om je vooruitgang te kunnen bepalen, houd je gedurende de training bij in hoeverre je de afgelopen week hebt gepiekerd. Bovendien ga je vanaf dit moment niet meer de hele dag door piekeren.

In deze sessie onderzoek je met welke plezierige activiteiten je jezelf kunt afleiden als je het idee hebt dat je niet kunt stoppen met onnodig denken.

Je kunt het gepieker uit je hoofd halen door je gedachten op te schrijven en ze te delen met anderen. In deze sessie ga je hier direct mee aan de slag.

Stel jij je vaak catastrofale gebeurtenissen en doemscenario’s voor? In deze sessie maak je je denkbeelden realistisch.

In deze sessie sta je stil bij alles waar je trots op bent in je leven. Wat gaat goed? Waar ben je dankbaar voor? Op deze manier leer je om ook stil te staan bij de positieve kanten.

Heb je het door als je de controle over je gedachten verliest? Bewustwording van je negatieve gedachten is belangrijk om ze onschadelijk te kunnen maken.

In deze sessie ga je aan de slag met de onderwerpen in je leven waar je je het meeste zorgen over maakt. Hoe kun je er anders tegenaan kijken?

Je gaat aan de slag met een schrijfoefening om door een andere bril te kijken naar een nare gebeurtenis uit het verleden waarover je piekert.

In deze sessie leer je om zonder te oordelen naar je eigen gedachten te kijken. Je hébt gedachten, je bént niet je gedachten.

Zonder enige kennis etiketten plakken, lekker zwart-witdenken. Veel mensen maken gebruik van een aantal hardnekkige denkgewoonten. In deze sessie ontmasker je je eigen denkfouten.

Vaak blijf je maar om een beslissing heen draaien, waardoor je besluiteloos en passief wordt. Een stappenplan helpt je een knoop door te hakken.

Ben je bang dat je zorgen waarheid worden? In deze sessie stel je je voor dat dit inderdaad gebeurt. En zeg je vervolgens tegen jezelf: ‘Nou en?’

Toon alle sessies
Toon minder sessies
Over de expert

In samenwerking met Ad Kerkhof

Ad Kerkhof
Ad Kerkhof
De online training Grip op je gedachten is gemaakt door de redactie van Psychologie Magazine in samenwerking met Ad Kerkhof. Ad Kerkhof is hoogleraar klinische psychologie aan de Vrije Universiteit, waar hij onderzoek doet naar de effecten van piekeren. Daarnaast helpt hij als psychotherapeut mensen hun gedachten onder controle te krijgen. Ook is hij auteur van het boek Piekeren.
Toon alle experts
Reacties

Hoe hebben anderen deze training ervaren?

Annemijn
De training heeft me veel geleerd voer mijn (negatieve) denkpatronen. Ik merk dat ik ze nu herken én niet in cirkeltjes blijf denken.

Veelgestelde vragen

Wanneer kan ik beginnen met deze training?

Deze training start direct. Je ontvangt een bevestigingsmail binnen 24 uur na betaling met hierin een link.

Als cursist heb je tot 1 jaar na aanvang toegang tot de online training.

Ga naar de inlogpagina en klik op “wachtwoord vergeten”.

Je komt dan op de pagina waar staat: Vul hier je e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mail met instructies over hoe je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Dit vind je misschien ook interessant

Online training

Rust in je hoofd

  • Wees vriendelijk voor jezelf
  • Vind meer innerlijke rust
  • Krijg zelfinzicht met het ‘zelfcompassiedagboek’
Online training
ca. 8 uur

Mindfulness

  • Leer omgaan met stress
  • Krijg meer aandacht voor het nu
  • Met notitieboek en Gids voor een Langzaam Leven
Online training
ca. 6 uur

Leer loslaten

  • Leer accepteren i.p.v. vechten
  • Leer de controle los te laten
  • Leer te leven volgens je waarden
Online training
ca. 13 uur

Goed zoals je bent

  • Leer jezelf te accepteren
  • Omarm je imperfecties
  • Met boek Brené Brown cadeau
Online training
ca. 5 uur

Vergroot je zelfvertrouwen

  • Bewezen effectief
  • Technieken uit de cognitieve gedragstherapie
  • Leer een positieve kijk op jezelf creëren
169943