Online training

Denk je slank

Bewezen effectief!

Afvallen met blijvend resultaat kan ook op een gezonde manier. Met deze training val je af en leer je gezondere eetgewoontes aan. Het is dus geen dieet!

Dit leer je

Afvallen zonder dieet

  • Ontdek welke eetgewoontes bij je passen
  • Versterk je wilskracht
  • Je valt af en zit lekkerder in je vel
  • Inclusief aanvalsplan voor moeilijke momenten
  • Tips voor slanker koken én een slankere leefomgeving
  • Inspirerende video’s en oefeningen
Hoe werkt het?

Het werkt simpel

Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers
Met de beste experts
Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers
Je volgt de training in een besloten leeromgeving
Veilige online omgeving
Je volgt de training in een besloten leeromgeving
Werk aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt
In je eigen tempo
Werk aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt
Je kunt de training overal volgen: op je tablet, mobiel of desktop
Werkt op al je apparaten
Je kunt de training overal volgen: op je tablet, mobiel of desktop
Ruim 44.000 mensen gingen je voor
In goed gezelschap
Ruim 44.000 mensen gingen je voor
Onze klantenservice staat voor je klaar
Hulp bij de hand
Onze klantenservice staat voor je klaar

Door kleine veranderingen, ben ik al tien kilo afgevallen. Zoals geen snoep meer in huis halen. Blijkbaar hebben kleine aanpassingen een groot effect.

Saskia

Voor het eerst in mijn 46-jarige bestaan loop ik hard en kan ik versnaperingen laten staan. Ik heb de cursus als zeer positief ervaren!

Pascal

Door het invullen van de oefeningen, heb ik veel nuttige inzichten over mezelf verzameld. De tips zijn zeer praktisch en ik lees ze vaak nog even terug.

Annemarie
Ingrid Steenhuis
Maak kennis met de expert

Onder leiding van Ingrid Steenhuis

Ingrid Steenhuis, hoogleraar Preventie aan de Vrije Universiteit, doet onderzoek naar de invloed van de veranderende omgeving op eetgedrag en manieren om eetgewoontes te veranderen. Steenhuis is medeauteur van het boek ”Smartsize Me, afvallen op een slimme manier”. Dit boek won verschillende prijzen voor de beste toepassing van wetenschappelijke kennis. In 2015 verscheen “Terugval en Verleiding”, een werkboek over het aanpakken van moeilijke momenten en verleidingen bij het afvallen.
13 gevarieerde sessies

Inhoud van deze online training

1
Waarom wil je veranderen?

In deze sessie legt gedragsexpert Ingrid Steenhuis uit waarom diëten geen zin heeft, en onderzoek je je motivatie om te veranderen.

2
Spoor je valkuilen op

In deze sessie kijk je aan de hand van je eetdagboek waar je valkuilen liggen, én kies je drie kleine veranderingen in je eetgewoonten (want die hebben op de lange termijn een enorm effect).

3
Pas je thuisomgeving aan

Als je continu lekker eten binnen handbereik hebt, moet je ook continu beslissen of je het wel of niet opeet. In deze sessie leer je daarom hoe je je huis slanker in kunt richten.

4
Verander je gewoontes

Veel eetgedrag bestaat uit gewoontes. In deze sessie leer je hoe je slechte eetgewoontes (zoals chips eten tijdens het televisiekijken) kunt afleren en vervangen door nieuwe, gezondere gewoontes

5
Voorkom gedachteloos eten

Een handje hier, een hapje daar… We eten de hele dag door, vaak zonder erbij stil te staan. Het helpt om hier af en toe wél de aandacht op te richten, zo leer je bewuster kiezen wat en hoeveel je wilt eten.

6
Leer mindful te eten

In deze sessie leer je hoe je met meer aandacht kunt eten, en daardoor meer van je voedsel kunt genieten. Meer genieten leidt immers tot minder eten!

7
Luister naar je lichaam

Vandaag leer je om beter stil te staan bij de signalen van honger en verzadiging die je lichaam geeft. Zo leer je wat je lichaam nu eigenlijk nodig heeft. 

8
Omgaan met emotie-eten

Soms spelen niet alleen honger of trek, maar ook bepaalde emoties een rol bij je eetkeuzes. In deze sessie onderzoek je in hoeverre emoties invloed hebben op je eetgedrag. En zo ja, hoe ga je daarmee om?

9
Wapen je tegen moeilijke momenten

Je nieuwe eetgewoonten volhouden is niet altijd makkelijk. Daarom leer je vandaag een aanvalsplan te maken voor moeilijke momenten, om zo een terugval te voorkomen.

10
Lekker in je vel

Vaak begint een terugval op het moment dat er geen goede balans is in je leven. Er zijn dan veel dingen die je moet, en weinig die je wilt. Tijdens deze sessie gaan we daarom kijken hoe je de balans herstelt.

11
Leer slimmer koken

In deze training is het niet van belang om calorieën te tellen of je aan een vast eetschema te houden – het is tenslotte geen dieet. Maar het kan geen kwaad om wat meer te weten over gezond koken en eten.

12
Op gewicht blijven

Veel mensen die afvallen, komen daarna weer aan. Maar er zijn ook mensen die hun gewichtsverlies weten vast te houden. Hoe doen ze dat? En hoe zorg je dat je een van hen wordt?

13
Wat heb je al bereikt?

In deze laatste sessie maak je de balans op. Wat heb je al bereikt? En waar ben je tevreden over?

Wat past het beste bij je?

Kies jouw inschrijving

Meest gekozen

Dit vind je misschien ook interessant

Training

In 3 stappen naar je droombaan

Leer wat je passie is en wat je kwaliteiten zijn en zet de eerste stap naar je droombaan!

Lees verder
Training

Hoera, ik heb een puber

Maak het thuis leuker en makkelijker. Samen op een goede manier de puberteit door met onze nieuwste ...

Lees verder
Training

Rust in je hoofd

Leer je het kritische stemmetje in je hoofd het zwijgen op voor meer rust!

Lees verder