Versterk je wilskracht met

Denk je slank

Geheel vernieuwd!

Wil je op een gezonde manier afvallen? Met de online training Denk je slank leer je jezelf – met behulp van psychologische inzichten – gezondere eetgewoonten aan. Je leert om andere eetgewoontes te krijgen die passen bij jou, en waarbij je wel alles kunt blijven eten wat je lekker vindt. Anders dan bij een dieet is het geen kwestie van even afzien en daarna weer je oude patroon oppakken. Het gaat om een blijvende verandering. Dan heb je ook blijvend resultaat.

  • Wat leer je?

    • Andere eetgewoontes die bij je passen
    • Je wilskracht te versterken
    • Te luisteren naar je lichaam
  • Wat krijg je?

    • Een aanvalsplan voor moeilijke momenten
    • Tips om slanker te koken én om een slankere leefomgeving te creëren
    • Inspirerende video’s en oefeningen om dichter bij je doel te komen - en te blijven

Over deze training

  • Is Denk je slank een dieet?

    Denk je slank is géén dieet. Want uit onderzoek blijkt: van alle mensen die afvallen met een dieet, is tachtig procent na een jaar alweer aangekomen. Velen zijn zelfs zwaarder dan daarvoor. Dat is slecht voor je gezondheid én je zelfbeeld.

    Wat leer je bij deze training dan wel? Je leert om andere eetgewoontes te krijgen die passen bij jou, en waarbij je wel alles kunt blijven eten wat je lekker vindt. Anders dan bij een dieet is het geen kwestie van even afzien en daarna weer je oude patroon oppakken. Het gaat om een blijvende verandering. Dan heb je ook blijvend resultaat.

    Wel besteden we één les aan slimmer en slanker koken. Je krijgt tips van diëtiste en gezondheidswetenschapper Everdien van der Leek.

  • Hoe werkt een online training?

    Schrijf je nu in voor de effectieve training Denk je slank en je krijgt direct toegang tot ons exclusieve online trainingsplatform. Je kunt de training overal volgen: op je mobiel, je tablet of pc. Het is een veilige omgeving waarin je zelf in de beslotenheid van je eigen huis (of juist lekker onderweg in de trein) kunt werken aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt.

    Via het besloten trainingsplatform ontvang je filmpjes, schrijf- en doe-opdrachten waarmee je direct aan de slag kunt. Door de opdrachten te maken, krijg je meer inzicht in jezelf, je gedrag en reacties. De filmpjes en teksten in de training begeleiden je in dit proces; er leest dus niemand met je mee.

    We hebben dertien gevarieerde lessen ontwikkeld; elke week volg je een les. Moet je halverwege de les weg of wil je iets langer over een antwoord nadenken? Dan kun je altijd tussentijds opslaan en later weer verder gaan. Je kunt je antwoorden en het verdiepingsmateriaal tot een jaar na afronden van de training terugvinden.

  • Hoeveel tijd kost de training?

    Dertien weken lang volg je elke week een les. Het is handig om een vast moment in de week te prikken waarop je een les volgt. De duur van de les wisselt, maar zal je ongeveer 45 tot 60 minuten kosten. Verder vragen we je elke dag te oefenen met je doelen. Daarvoor hou je bijvoorbeeld een week een eetdagboek bij of hou je een dag je hongergevoel in de gaten. Omdat we steeds met kleine veranderingen werken, kost dit je weinig tijd.

  • Hoe is de training opgebouwd?

    De training bestaat uit dertien lessen vol met inspirerende en verhelderende filmpjes, diverse doe-opdrachten die meer inzicht geven en inspirerende achtergrondverhalen van de schrijvers van Psychologie Magazine.

    In de training behandelen we onder andere de volgende onderwerpen:

    • Wat is je motivatie om te veranderen?
    • Zit je lekker in je vel?
    • Valkuilen opsporen en gewoontes aanpassen
    • Gedachteloos eten voorkomen
    • Luisteren naar je lichaam
    • Wilskracht versterken
    • Op gewicht blijven

  • Hoe is deze training tot stand gekomen?

    Voor de online trainingen werkt Psychologie Magazine altijd samen met de beste experts, therapeuten en wetenschappers. Bij de online training Denk je slank is dat prof. dr. Ingrid Steenhuis, hoogleraar Preventie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Zij doet onderzoek naar de invloed van de veranderende omgeving op eetgedrag en manieren om eetgewoontes te veranderen.

    Steenhuis is medeauteur van het boek ”Smartsize Me, afvallen op een slimme manier”. Dit boek won verschillende prijzen voor de beste toepassing van wetenschappelijke kennis. In 2015 verscheen “Terugval en Verleiding”, een werkboek over het aanpakken van moeilijke momenten en verleidingen bij het afvallen.

    Ook verzorgt Greta Noordenbos, universitair docent aan de Universiteit Leiden en expert op het gebied van eetgedrag, een gastles over emotie-eten.

  • Wat is het verschil met de training Mindful eten?

    Met de online training Mindful eten werk je aan een ontspannen relatie met eten. Je leert beter te luisteren naar je lichaam, waardoor je meer geniet en genoeg hebt aan minder. Mindfulness in je eetpatroon brengen, betekent zorgvuldig gezegd: bewust aandacht besteden aan je directe ervaring rondom eten in het hier en nu, zonder te oordelen.

    In de training Denk je slank besteden we ook aandacht aan Mindful eten, maar laten we vooral zien hoe je door middel van kleine gedragsveranderingen op een verantwoorde manier een gezond(er) gewicht kunt krijgen én houden. Op basis van wetenschappelijk onderzoek over eetgedrag krijg je inzicht in je eetpatroon en de redenen waarom je (te veel) eet. Met behulp van psychologische inzichten leer je de hoeveelheid die je eet onder controle te krijgen. Je leert je omgeving bijvoorbeeld zo in te richten, dat je niet steeds in de verleiding komt om te eten. Zo kun je op een gezonde manier afvallen én je nieuwe gewicht houden.

  • Welk resultaat kan ik verwachten?

    Een blijvende verandering in je leefgewoonten, waarmee je afvalt en blijvend een gezond(er) gewicht (of: lijf?] krijgt én houdt. Het gaat om kleine veranderingen die je relatief makkelijk kunt toepassen. Maar als je ze langere tijd volhoudt, dan hebben ze op termijn een enorm effect. Een voorbeeld: stel dat je iedere dag zes koppen koffie drinkt met twee suikerklontjes. Als je vanaf nu de suiker achterwege laat, scheelt dat per jaar 17 kilo suiker en ruim 70.000 kilocalorieën!

de expert

Maak kennis met Ingrid Steenhuis Ingrid Steenhuis
Ingrid Steenhuis, hoogleraar Preventie aan de Vrije Universiteit, doet onderzoek naar de invloed van de veranderende omgeving op eetgedrag en manieren om eetgewoontes te veranderen. Steenhuis is medeauteur van het boek ”Smartsize Me, afvallen op een slimme manier”. Dit boek won verschillende prijzen voor de beste toepassing van wetenschappelijke kennis. In 2015 verscheen “Terugval en Verleiding” (ISBN 9789088506222), een werkboek over het aanpakken van moeilijke momenten en verleidingen bij het afvallen.
Ontvang een proefles (gratis)

Wat cursisten zeggen

Door kleine veranderingen, ben ik al tien kilo afgevallen. Zoals geen snoep meer in huis halen. Blijkbaar hebben kleine aanpassingen een groot effect.
Saskia
Voor het eerst in mijn 46-jarige bestaan loop ik hard en kan ik versnaperingen laten staan. Ik heb de cursus als zeer positief ervaren!
Pascal
Door het invullen van de oefeningen, heb ik veel nuttige inzichten over mezelf verzameld. De tips zijn zeer praktisch en ik lees ze vaak nog even terug.
Annemarie

Kies jouw inschrijving

Wat past het beste bij je?
Meest gekozen

Dit vind je misschien ook interessant

Training

Beter slapen

Slaapproblemen? Met de training Beter slapen verbeter je je slaappatroon, zodat je weer genoeg energ...

Lees verder
Training

Leer loslaten

Lees verder
Training

Mindful eten

Lees verder
bewezen effectief
bewezen effectief
een leven lang profijt
een leven lang profijt
laatste inzichten uit de wetenschap
laatste inzichten uit de wetenschap