Online training

Zo voorkom je een burn-out


Alerter, frisser en meer gefocust? Stress zit voor een groot deel in je hoofd. En daar is iets aan te doen.

Zo voorkom je een burn-out
pijl
Dit leer je

Vergroot je veerkracht

  • herken stress-signalen
  • waar krijg je energie van en hoe plan je dat in je leven?
  • prioriteiten stellen en ‘nee’ zeggen
  • de balans vinden tussen veerkracht en draaglast
  • werk aan je herstelmomenten en sociaal vangnet
  • maak van chronische stress gezonde stress
Een online training volgen

Zo werkt het

Werk aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt
In je eigen tempo
Werk aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt
Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers
Met de beste experts
Wij werken met de beste psychologen, therapeuten en wetenschappers
Je kunt de training overal volgen: op je tablet, mobiel of desktop
Werkt op al je apparaten
Je kunt de training overal volgen: op je tablet, mobiel of desktop
Je volgt de training in een veilige besloten leeromgeving
Interactieve online omgeving
Je volgt de training in een veilige besloten leeromgeving
Ruim 44.000 mensen gingen je voor
In goed gezelschap
Ruim 44.000 mensen gingen je voor
Voor meer zelfinzicht en om je voortgang bij te houden
Inclusief dagboek-app
Voor meer zelfinzicht en om je voortgang bij te houden

Ik dook na een werkdag vaak op de bank om te 'ontspannen', maar eigenlijk werd ik daar helemaal niet blij van. Dus dans ik nu twee keer in de week. Hier krijg ik energie van!

Ria

Praktische training waarbij ik ontdekte dat ik vaak dacht dat mensen dingen van me verlangden die helemaal niet zo waren. Dat scheelt een hoop stress!

Bas

Het idee dat stress niet per se erg is, heeft me al een stuk lucht gegeven

Christiaan
Theo Compernolle
Maak kennis met de expert

Onder leiding van Theo Compernolle

Neuropsychiater en hoogleraar Theo Compernolle hielp mee bij het ontwikkelen van deze training. Je komt hem tijdens de training op verschillende momenten tegen, bijvoorbeeld in filmpjes.
pijl
9 gevarieerde sessies

Inhoud van deze online training

1
Hoe is je stressbalans?

In deze sessie onderzoek je de balans tussen je veerkracht en draaglast. Ook maak je kennis met de expert bij deze training: neuropsychiater Theo Compernolle.

2
Herken negatieve signalen

Je ontdekt wat jouw stresssignalen zijn op verschillende gebieden en houdt een stress-dagboek bij.

3
Werken aan je veerkracht

In deze sessie ga je werken aan je veerkracht, door je te richten op factoren waar je zelf invloed op hebt, zoals je levensstijl en je eigen gedachten en emoties.

4
Zoek steun bij je sociale netwerk

Een andere manier om je veerkracht te vergroten is door je sociale netwerk in te zetten. Daarmee ga je in deze sessie aan de slag. Kun je vaker steun zoeken bij anderen?

5
Ontspan!

In deze sessie leer je meer over het belang van ontspanning, en ga je hiermee aan de slag.

6
Leefgewoonten aanpakken

Als je fit bent, kun je veel meer aan. Daarom ga je in deze sessie werken aan een gezondere levensstijl.

7
Prioriteiten

Je gaat kijken naar alle eisen die je omgeving aan je stelt. Om die realistisch te houden, helpt het om duidelijke prioriteiten te stellen.

8
Kom voor jezelf op

Je kunt de eisen van je omgeving beter dragen als je het gevoel hebt dat je daar enige invloed op kunt uitoefenen. In deze sessie leer je hoe je je invloed vergroot.

9
Hoe is je stressbalans nu?

Je gaat opnieuw onderzoeken hoe veel stress je ervaart en hoe de balans is tussen veerkracht en draaglast. Wat is er veranderd? En waar wil je nog verder aan werken?

Wat past het beste bij je?

Direct inschrijven

Meest gekozen

Dit vind je misschien ook interessant

Training

Leven met ADHD

In de online basistraining Leven met ADHD leert psychiater Sandra Kooij hoe je kan omgaan met ADHD. ...

Lees verder
Training

Hoogsensitiviteit als kracht

Maak van je kwetsbaarheid je kracht en haal het beste uit jezelf als hoogsensitief persoon.

Lees verder
Training

Coach worden: de eerste stap

Ontdek de eerste stappen om coach te worden.

Lees verder