Iedereen kan slapen. Jij ook!

Beter slapen

Nieuw!

Slaapproblemen? Met de training Beter slapen verbeter je je slaappatroon, zodat je weer genoeg energie hebt om te leven zoals jij dat wilt.

Een beker warme melk, een boek lezen of een banaan eten voor het slapengaan. Het internet barst van de tips om beter te slapen. Helaas zijn al deze trucjes geen oplossing voor je slaapproblemen. Vraag je een gezonde slaper wat hij doet om in slaap te vallen,  dan is het antwoord waarschijnlijk: niets.

Het resultaat: een gezond slaappatroon en meer energie 

Slaap is een natuurlijk, biologisch proces dat je niet kunt forceren. De training Beter slapen is gebaseerd op de acceptance and commitment-therapie (ACT). Deze therapie leert mensen de controle los te laten over dingen die ze niet kunnen beïnvloeden en zich juist te richten op de zaken waar ze wél direct invloed op hebben.

Goed slapen kun je leren. In 5 stappen ontdek je hoe slaap werkt, waarom het bij jou niet lukt en hoe je voortaan wél uitgerust en energiek wakker wordt. En het mooie is: daarvoor heb je niets nodig. Geen pillen, rituelen of speciale matrassen.

We ontwikkelden de training Beter Slapen samen met Sleepwise. Het team van Sleepwise helpt al jarenlang slechte slapers aan een natuurlijk slaappatroon.

  • Je ontdekt:

    Met oefeningen, video's en een dagboek ontdek je:

    • wat triggers zijn voor je slaapprobleem
    • wat je slaap verstoort en wat je reactie daarop is
    • wat je in de weg staat om weer natuurlijk te slapen
  • Je bouwt aan:

    De cursus bestaat uit 15 lessen waarin je bouwt aan:

    • acceptatie van je slaapproblemen
    • een nieuw natuurlijk slaappatroon
    • een leven dat niet alleen bestaat uit je slaapprobleem

Over deze training

  • Waarop is de training Beter Slapen gebaseerd?

    De training Beter slapen volgt de succesvolle methode van de Engelse psycholoog Guy Meadows. Hij heeft met zijn Sleep School al duizenden mensen van hun slaapproblemen af geholpen. Meadows’ methode baseert zich op de acceptance and commitment therapie (ACT), dit is is een milde, vriendelijke methode om je brein te trainen, of als het ware te herprogrammeren. Het is een doeltreffende methode om anders en effectiever met de impulsen van je brein om te gaan met als doel om natuurlijk te slapen, zonder medicijnen.

    Act is wetenschappelijk bewezen. Je hebt er niets voor nodig, alleen een open houding en een open mind. Dat betekent dat je bereid moet zijn om dingen uit te proberen die je soms bekend in de oren klinken en soms indruisen tegen je overtuigingen.

    Slaapcoach Irma Leijten van Sleepwise is opgeleid door Guy Meadows en was intensief betrokken bij het ontwikkelen van de cursus Beter Slapen.

    Lees hier hoe redacteur Edwin Oden de methode van de Sleep School uitprobeerde

  • Hoe werkt een online training?

    Schrijf je nu in voor de effectieve training Beter slapen en je krijgt direct toegang tot ons exclusieve online trainingsplatform. Je kunt de training overal volgen: op je mobiel, je tablet of pc. Het is een veilige omgeving waarin je zelf in de beslotenheid van je eigen huis (of juist lekker onderweg in de trein) kunt werken aan je zelfontwikkeling wanneer het jou uitkomt.

    Via het besloten trainingsplatform ontvang je filmpjes, schrijf- en doe-opdrachten waarmee je direct aan de slag kunt. Door de opdrachten te maken, krijg je meer inzicht in jezelf, je gedrag en reacties. De filmpjes en teksten in de training begeleiden je in dit proces; er leest dus niemand met je mee.

    We hebben 15 gevarieerde lessen ontwikkeld. Moet je halverwege de les weg of wil je iets langer over een antwoord nadenken? Dan kun je altijd tussentijds opslaan en later weer verder gaan. Je kunt je antwoorden en het verdiepingsmateriaal tot een jaar na afronden van de training terugvinden.

  • Hoeveel tijd kost de training?

    De training bestaat uit 15 lessen waarin je uitleg en opdrachten krijgt. Houd voor zo’n les een half uur vrij in je agenda. Regelmatig vragen we je ook om te oefenen of een dagboekje in te vullen. Trek je hier voldoende tijd voor uit, dan vergroot dat je kans op een goed resultaat aanzienlijk. Je volgt de training in je  eigen tempo en kunt pauzeren wanneer je dat wilt.

  • Hoe is de training opgebouwd?

    De training bestaat uit 15 online lessen. Met inspirerende video’s, doe-opdrachten, testen en audio-oefeningen leer je waarom het brein werkt zoals het werkt, hoe je nachtelijke piekergedachten kunt loslaten en hoe je je slaapproblemen niet langer je leven laat bepalen. Ook krijg je een app waarmee je een slaapdagboek kunt bijhouden op je telefoon.

    Je bent natuurlijk niet de enige die moeite heeft met slapen. Daarom kom je gedurende de training geregeld twee oud-cursisten tegen die je voorgingen in het volgen van deze training. Je hoort van hen waar ze tegenaan liepen en welke resultaten ze behaalden.

    Nieuwsgierig? Dit zijn de 15 lessen:

    1. Waar sta je nu?
    2. Meer inzicht in je slaapprobleem
    3. Hoe wil je verder?
    4. Iets nieuws proberen
    5. Meer mindful worden
    6. Leren loslaten
    7. Spelen met je gedachten
    8. Van verwelkomen naar benoemen
    9. Ontspanning bereiken
    10. Bouw aan een beter slaapritme
    11. Doen als een normale slaper
    12. Wat heb je al bereikt?
    13. Voluit leven
    14. Leven als een normale slaper
    15. Steuntje in de rug

  • Moet ik stoppen met slaapmedicatie voordat ik aan de training begin?

    Voor de start van de training hoef je niet te stoppen met slaapmedicatie. Uit ervaring weten we dat stoppen in het kader van slaaptherapie of -training wel beter lukt. Overleg altijd met je huisarts voordat je stopt!

de expert

Maak kennis met Irma Leijten Irma Leijten
Wakker worden met je hoofd aan het voeteneinde. Of dekbed en kussen buitenboord. Irma is nogal energiek en niet alleen ’s nachts! Met mindfulness en het ACT-model heeft ze verrassende inzichten gekregen in slapen en de oorzaak van slapeloosheid. Daarmee wil ze iedereen met slaapproblemen naar een betere slaap en daarmee een leuker leven begeleiden. En daar krijgt zij dus energie van!
Ontvang een proefles (gratis)

Wat cursisten zeggen

Kon ik maar zo slapen als dat laatste uurtje voor de wekker gaat, dacht ik vaak na weer zo’n beroerde nacht. Nu snap ik waarom het nét dat laatste uur wél lukt. Dat ik gemiddeld weer 7 uur heerlijk slaap komt omdat ik weet wat ik niet moet doen.
Hesther (49)
Op een gegeven moment deed ik nooit meer iets leuks voor mezelf. Bang om weer een beroerde nacht voor de kiezen te krijgen. Dankzij deze training sta ik niet alleen fit op, maar leef ik ook weer!
Maaike (31)
In 5 stappen opende trainer Irma Leijten mij de ogen…zodat ik ze aan het einde van de training ’s nachts beter en langer dicht kon doen en houden. Professionele aanpak mét gevoel voor humor. Deze training levert inzichten op en vaardigheden om anders om te gaan met gedachten, gevoelens én gedrag.
Loes (55)

Kies jouw inschrijving

Wat past het beste bij je?
Meest gekozen

Dit vind je misschien ook interessant

Training

Mindful eten

Lees verder
Training

Denk je slank

Lees verder
Training

Rust in je hoofd

Lees verder
bewezen effectief
bewezen effectief
een leven lang profijt
een leven lang profijt
laatste inzichten uit de wetenschap
laatste inzichten uit de wetenschap